Meddig kereshetünk kifogásokat, hibáztathatjuk társadalmi és szociális körülményeinket, ahelyett, hogy felelősséget vállalnánk tetteinkért? Erre a kérdésre keresi a választ az előadás. A parasztfiúból gyári munkássá váló Makra Vince igazi antik tragédiahős. Hübrisze annyiban tér el az antik hagyományokétól, hogy ott a hősök saját felsőbbrendűségük tudatában követik el a drámai vétséget, istenként ítélkezve, míg Makra Vince éppen komplexusai miatt kerül hasonló helyzetbe. Makra Vince hiába költözik Pestre egy jobb élet reményében, éhbérért robotol egy gyárban. Jóképű fiú, félénksége és elveszettsége miatt a nők messze elkerülik. Aztán megismerkedik Gabival. A nő először visszautasítja, de rövidesen kiderül, hogy csak azért, mert elvált asszony gyerekkel, és a korabeli erkölcsök szerint az ilyen nem feleségnek való. A balladisztikus darab nem csak egy tragikus szerelem állomásai követi nyomon, hanem a 60-as évek meghatározott sajátosságait és körülményeit is. Balázs Fecó dalai egyszerre érzékeltetik a balladisztikus hangvételt és a reményt egy jobb életre.
Verebestõl, mint rendezõtõl többet vártam volna. A hang(fal) lehetne jobb, ha egyszer zenés az elõadás. Galambos mûvésznõ jó volt, örülünk hogy láttuk.
Olyan közegben mondjuk itt a véleményünket, amelyben az enyém egészen biztos nem lesz népszerû. Kedves nézõtársaim! ( Azokat nevezem így, akik saját pénzükön, saját akaratukból váltanak jegyet azzal a céllal, hogy jól érezzék magukat.)
Egy nagyszerû elõadást láttam ma délután, és ajánlom mindazoknak akik szeretik az új és a régebbi József Attilát is, akik szeretik a KORÁL-t és Balázs Fecót, és azoknak akik Verebessel sincsenek haragban. Meglátják nem fogják megbánni! Köszönöm Galambos Erzsi és Zöld Csaba!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások