Mai társadalmi, lélektani helyzetünk sok szálon, sok módon, több dimenzióban kötődik Ady korához. Feszültségeink, halálfélelmeink, szerelmeink, gyónásunk, magunkba nézésünk elmaradása, boldogtalanságunk, céltalanságunk, nihilizmusunk, hitetlenségünk mind-mind .a "minden egész eltörött" érzéshez, végkifejlethez áll közel.
Mi a minden, mi az egész? Törvényszerű mindennek elmúlása, új hagyományok megjelenése, viselkedésünk, magunk változása? Meglehet-e a világ "régi tudás, táltos költő nélkül"?
Ignotus gondolata vezérelte az alkotókat mikor ismét Ady megidézésére harmadszor is vállalkoztak.
A táltos Ady megszólaltatása a mai korban újra aktuális, hiszen:
"Egyénisége prófétai. Szent állat, kiben a természet éli ki magát. Joga van felélni a mások életét, mert minden élet gazdagszik az övéből..."
A halhatatlanság, az élet, a halál, a titok megidézése a következő versek segítségével történik:
A veszélyek istene
Az ítélet előtt
Harcos és harc
A titok arat
Nem csinálsz házat
Ha fejem lehajtom
Valaki útravált belőlünk
A csók csatatér lovagjai
Elbocsátó szép üzenet
Sárba veszett hó
Felszállott a páva (népdal)
Pimasz szép arccal
Kötelező írás sorsunkért
Válaszúton
Hun, új legenda
A fajtám takarója
Az elsüllyedt utak
Egy csókodért
Ismeretlen átok
Az én menyasszonyom
Mesét mondok
A múltért
Jázmin nyitott
Félhomályban
A mese meghalt
Rettegek az élettől
Új vizeken járok
A fekete zongora
Alázatosság langy esője
Sem utódja, sem boldog őse
Imádság úrvacsora előtt
Halál pitvarában
Bajvívás volt itt: az ifjú Minden
Halk, bánatos szökés
A tűnődés csolnakján
A békés eltávozás
Finita?
A bánat dalaiból
A mi gyerekünk
Az eddig ámene
A színházi megvalósításkor a költő énjének több, sokszor első látásra ellentmondásos megnyilvánulását, a megkettőzött egy férfi és egy női lelkületű személyiséget két színész, a Férfi, illetve a Nő eleveníti meg. Harmadik szereplőként mindvégig, mint belső hang a zenész és a zene van jelen...
A(z) Medve Színpad előadása
Hozzászólások