Ez nem az, amit táncelőadásnak szoktunk hívni. Kontakt improvizáció? Utcai verekedés? Újfajta harcművészet? Ezek a japán fiúk valami egészen különös mozgásformát hoztak létre Oszaka utcáin, amellyel - idén először - bejárják Európa vezető fesztiváljait is.
A gonzó újságírást az az amerikai Hunter S. Thompson fejlesztette tökélyre, aki szakítani akart a zsurnaliszta szokásos kívülállói státuszával, hogy belevethesse magát az őt körülvevő szituációba, hogy vegyíthesse a tényeket az érzelmekkel, egy szubjektív nézőpontot kialakítva. A Contact Gonzo is erre a filozófiára épít: átélni a dolgokat, akkor is, ha ez fájdalommal és sérülésekkel jár(hat).
A fiatal japán társulat nem úgy tekint az emberi testre, mint a belső érzések kifejezésének eszközére. A test számukra önmagában létező entitás, ami az őt érő hatások, lökések hatására mozdul. A véletlen esztétikájával kísérleteznek, játszanak utcákon, parkokban ezek a nagyvárosi underground fenegyerekek, akik freestyle sportokon, parkouron, harcművészeteken nevelkedtek, és olyan filmeken, mint a Félelem és reszketés Las Vegasban.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások