Hamupipőke meséje

balett, 2010., 3 - 99 éves kor között
Gyerek

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Frank Martin (1890-1974) svájci, genfi születésű zeneszerző 1942 márciusában két nagysikerű bázeli előadást megélt balettja a háború áldozataként, a Bärenreiter kiadó pincéjében várt egy reményteljes feltámadásra. Paul Sacher, a bázeli bemutató karmestere csaknem 50 év elteltével, 1990-ben Zürichben egy koncert-előadáson műsorra tűzte ezt a kiváló balettzenét, ám a mesét életre kelteni hivatott koreográfia nélkül a darab 'visszatáncolt' az archívumba.
A genfi Kodály Stúdió igazgatónője 2008-ban véletlenül bukkant erre a partitúra-kincsre, amit az EducArtis alapítvány kezdeményezésére három felsőoktatási intézmény koprodukcióban mutat be, nemzetközi tekintélyű művésztanáraik vezetésével. A Hamupipőke meséje közvetlenül a Le vin herbé című, Frank Martin első maradéktalanul saját hangú és érett stílusú, 1941 végén bemutatott műve után íródott Marie-Eve Kreis koreográfus felkérésére. A mostani színrevitelhez felbecsülhetetlen segítséget jelentenek Mme Maria Martin tanácsai, aki az 1942-es előadáson a zenekarban fuvolázott. A különleges hangszerelés része a 4 énekhang (szoprán, mezzoszoprán, alt, tenor) mint zenekari szólam "Singstimmen im Orchester'. Mivel ezek a 'szólamok' a mesefigurákhoz kötődnek, a koreográfus-rendező Antonio Gomes színpadra emeli őket, ikerjátékban a táncos szereplőkkel. A budapesti közönség közvetlenül a genfi premiert követően ismerkedhet meg az újjászületett művel.
Rendező: Magyar Táncművészeti Főiskola

A(z) Müpa előadása

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások