Üvöltő szelek

Wuthering Heights
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott angol romantikus dráma, 113 perc, 1998

Értékelés:

44 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

44 szavazatból
Szerinted?
"Heathcliff én vagyok" - mondja Cathy. Ez Emily Bronte regényének talán leghíresebb mondata, mely pontosan jellemzi azt a fékezhetetlen szenvedélyt és szerelmet, mely az egymás mellett felnövő mostohatestvéreket végzetesen, életre-halálra összetartozóvá teszi. A filmtörténetben már számtalan feldolgozást megért, új, angol televíziós változat a bonyolult meseszövésű regény legizzóbb összecsapásait követi.

Stáblista

Szereplők

Joseph Lockwood
Hareton Earnshaw
Catherine Linton

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
eniko1233 2023 dec. 20. - 10:59:05 9/10
Nekem ez a feldolgozás tetszett a legjobban. R. C. tökéletes Heathcliff. A helyszínek, a hangulat, a párbeszédek nagyon jók.
Emily Brontë csodálatos regényt írt a szerelemről. Vajon létezik ilyen el nem múló érzés a valóságban?
offtopic
adamnagysweetmovie 2011 szept. 22. - 11:08:03 Előzmény ernesztin
Nem azt tanítják mozgókép- és médiaismeret óra keretében? Legalábbis fontos lenne.
offtopic
ernesztin 2011 szept. 19. - 22:54:07 Előzmény adamnagysweetmovie
A geilt az Üvöltõ szelekre értettem. Természetesen a feldolgozásai egytõl egyik vacakok, sajnos.
Amiket példaként írtál, azok épp kosztümös filmek, ha jól látom, tehát ebbõl a szempontból teljesen mindegy, a Torinói ló vagy az Üvöltõ szelek mond-e többet korunkról. Nem az a lényeg, hogy a korról mit tud elmondani egy mû, hanem az emberrõl mit mond el - az sokkal fontosabb. Én pl. most jöttem rá, hogy az Odüsszeia milyen iszonyú fontos dolgot mond el, személyesen nekem. Meg vagyok hökkenve, hogy egy ilyen õsi, több ezer éves történet milyen korszerû tud lenni. De ugyanígy van a többi sztori is - ha nem szólt volna a mai korhoz, nem csinálták volna meg a Tróját. Ha megnézem az orosz Hamlet filmet, nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ez a film kiknek készült stb.
Arról meg fogalmam sincs, mit jelent a filmmûvészet válsága. Én csak azt látom, a világ van általában válságban, mert széthullik minden kapaszkodó, elveszik minden emberség. Ez sokkal mélyebb dolog, mintsem azt bármiféle mûvészi ESZKÖZZEL pótolhatni lehetne. Mondjuk, megnézem a Mulholland Drive-ot, és nem értek belõle egy kukkot se, de nem is akarok. És nem hat meg, hogy mekkora mûvészet. Aztán mondjuk megnézem az Inceptiont, ami csak egy blockbuster - és azt mondom: hát ebbõl sokat tanultam, ez nekem fontos.
Egyébként értem, mirõl írsz, és biztosan igazad is van benne - csak hát azt sem értem, ebben mi a dunatévé szerepe. Szerintem, akiknek az ízlését a dunatévétõl félted, azok nem nézik. És amíg nincs vizuális kultúra tantárgy, addig vizuális kultúrának marad a youtube.
adamnagysweetmovie 2011 szept. 19. - 16:44:19
Legjobb / legrosszabb példa erre a Sorstalanság down,down,down.
adamnagysweetmovie 2011 szept. 19. - 16:29:56
Hogy még egyszerûbb legyek, nem a valódi drámai erejû filmekkel van bajom, mégha konzervatív stílben készültek is (mint a Mephisto), inkább a megúszós adaptációkkal, amik az eredeti mû mögé bújó, azt kihüvelyezõ és a filmnyelvre nem átfordító illusztrációk.
adamnagysweetmovie 2011 szept. 19. - 15:58:49
Félrementél sztem.
A geilt pont így értettem, csak nem azokra a filmekre, amiket írsz. (Nem tudom, miért gondolod, hogy ezekre értettem volna?)
Amiket írsz, zömmel kanonizált mûvészfilmek, nem ezeket tartom geilnek, épp ellenkezõleg, ezekrõl írom, hogy kevés készül napjainkban (idén A torinói ló és Az élet fája, hozzávetõlegesen).
A Dunán este 21h körül nemcsak ezek mennek (sõt a szûkös büdzsé miatt ezek mennek ritkábban). A geil a többi töltelékfilmre vonatkozik nálam, amik túlzottan érzelmesek, romantikusak, kosztumösek, felszínesek, napjainkra mitsem reagálnak. Ezt hívják úgy a filmtörténetben, hogy "minõség hagyománya"-filmek, kevésbé tisztelettudóan "a papa mozija". Igen, vagyok annyira egyszerû lélek:), hogy egy Üvöltõ szelek tévéfilmrõl azt sejtsem, ide sorolható. (Persze lehet tévedek, és egy invenciózus adaptáció volt, ha igen, írjátok meg). Engem jobban érdekelne Bunuel, Wyler, Fuest, Rivette vagy Andrea Arnold feldolgozása.
Te napjaink paneles mûvészfilmjeit kárhoztatod (zömmel ezeket nyomják sztem az artmozikban), én meg azon filmeket, amik olyanok, mintha a saját nagypapám csinálta volna, szolgaian másolva egy filmes szabálykönyv lépéseit. Semmi újítás, szenvedély, kifejezni való gondolat. Mindkettõ irány zsákutca, a filmmûvészet válságát reprezentálják.
offtopic
ernesztin 2011 szept. 19. - 14:58:18
Szerintem az ún. mûvészfilmek IS minimum ugyanannyira üresek, talmiak, tartalmatlanok, mint a szórakoztatóipariak. Csak az ürességet manírok mögé rejtik. Amelyik filmnek van mondanivalója, az lemond a manírokról, mert fontos számára, hogy az üzenete eljusson a nézõkhöz. Pl. a Makra, mint regény, manírból bonyolult idõrendet használ, nem lesz tõle jobb. Mint film, letisztult, sima - és baromi nagyot üt.
Az Ötödik pecsét, a Tizedes, a Mephisto stb.... nem használ semmiféle mûvészfilmes trükköt. Mert el akar mondani valamit, fontos számára az az üzenet, amit át akar adni.
Ami pedig ezt a regényt illeti - meglepõen bonyolult az elbeszélésmódja, az emberábrázolása nyersességét pedig egyik feldolgozás sem meri bevállalni.
De ezt gejlnek mondani igen egyszerû lélekre vall, már ne is haragudj....(megnéztem, mit jelent: "(geil – német eredetû) Émelyítõ, túlcukrozott vagy túlságosan zsíros, nehéz étel békebeli idõkbõl származó jelzõje. Giccses, szentimentalista, érzelgõs, cukrostakony(irodalmi, zenei, stb.) mûalkotásokra is mondják.")
adamnagysweetmovie 2011 szept. 19. - 13:27:05
A papa mozija nem generációs kérdés, a mai szórakoztatóipar alá dolgozó filmipar (tisztelet a valódi mûvészfilmek világszinten elenyészõ számának) IS maga a "papa mozija", azaz konzervatív, üres, társadalmi felelõsségvállalás nélküli, talmi. De azt én is úgy gondolom, hogy egy kosztümös film is lehet erõteljes, mint anno a Zongoralecke. A Duna TV viszont bántóan gejl, az éjfél körüli mûsorsávot leszámítva.
offtopic
ernesztin 2011 szept. 19. - 00:30:24 Előzmény adamnagysweetmovie
Bocsika, de ennél karcosabb történetet Godardék sem találtak ki. Nekem meg õk a papa mozija :P
A filmesek ilyen vad történetet nem nagyon tudnak kiállítani, talán Kusturicától a Cigányok idejében van valami hasonló.
Bolond Pierrot 2011 máj. 13. - 14:17:28 Előzmény adamnagysweetmovie
A Dunánál semmi jóra ne számíts, ha Mázlit és Meseautó új verziókat vetít... :(
A Magyar Telívzió az utóbbi idõben több megnézésre érdemes alkotást vetít, persze ott sem viszik túlzásba...
Összes hozzászólás