Némely színházi esemény megmarad a művészek és a nézők emlékezetében, és örökké élő legendává válik. Ilyen volt Nyizsinszkij feltűnése Gyagilev párizsi Saison Russes című produkciójában. Gyagilev főkoreográfusa 1909 és 1914 között Mikhail Fokine volt - őt tartják ma is a modern tánc atyjának. Újfajta kifejezőerő sugárzott koreográfiájából, a zenét mint a mozgás katalizátorát használta. Olyan - a századforduló táján még forradalmian modern zeneszerző - műveire is felhívta a figyelmet, mint Sztravinszkij... A díszletet és a jelmezeket olyan jelentős művészek készítették számára, mint Bakst, Benois, Roerich és Golovin, akiknek szellemisége és látványvilága új stílust teremtett. A zene, a tánc és a dekoráció így egy nyelven szólalt meg és a balett, melyet addig kiegészítő műfajnak tartottak, lázba hozta Európát, és a koreográfiák diadalútra indultak a világban. Karizmatikus lényével Nyizsinszkij főszerepet játszott ebben a folyamatban. Két előadásban is nagy sikert aratott - 1910-ben a Seherezádéban, 1911-ben pedig a Petruskában. Ezek a híres produkciók, az eredeti előadásmódot felidézve jelennek meg ismét a Kirov Balett műsorán, Nyizsinszkijre emlékezve.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások