Max hat évet töltött börtönben, kiszabadulván félretett pénzéből autómosót akar nyitni, de előtte Denverbe megy, hogy az egyetlen őt számon tartó embert, nővérét, meglátogassa. Lion évekig járta a tengert és az országutakat miután megszökött várandós barátnőjétől, most pedig Detroitba igyekszik, hogy meglátogassa gyermekét. Az országúton találkoznak egymással, majd a két kalandor együtt folytatja útját a tervekkel teli, de bizonytalan jövő felé. Mély barátságuk mester és tanítványa viszonnyá válik, Lion pedig, aki apai énjét szeretné végre gyakorolni, Max személyében egy gondoskodó apafigurát kap az élettől...
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
bicibucimaci
2014 dec. 30. - 20:58:49
Ez a két színész tökéleteset alakít.
Gene Hackman talán még annál is jobbat.
A filmet rendesen megvágták a brutálisabb jeleneteknél, kár, hozzátartozik a történet egészéhez.
A szürkés, homályos fényképezés nagyon jól illik az élettörténetükhöz. Szerintem.
Ez elképzelhetõ, bár én moziban láttam, és akkor - igaz, évtizedekkel ezelõtt volt, tehát nem emlékszem pontosan - nem tûnt fel, hogy nagyon rossz lenne a minõsége.
Az is lehet, - amit írsz - hogy ez egy koncepció volt, és ezeknek a lecsúszott, szerethetõ, de tulajdonképpen lúzer figuráknak a szürke, sivár, kilátástalan életét akarták így ábrázolni, a rendezõ és az operatõr.
Zsigmond Vilmos neve most elkerülte a figyelmemet, pedig általában észre szoktam venni, ha egy amerikai filmben felbukkan egy magyar név...:)
Nem tudom, Miki, ha olvasol külföldi kritikusokat, a legjobbak is (Ebert, stb.) sajnos a fényképezést bírálják, Zsigmond Vilmos egyik rossz munkájának tartják (a sok jó közt), szemére vetik, hogy miért szinte minden jelenet szándékosan ködös és szürkés. Tehát lehet, hogy az eredeti is (szándékosan) ilyen, nem tudom.
Nem tudom, mindenkinek más az ízlése, de nekem - ha meg kell nevezni - az elsõ öt, még élõ, amerikai szinészek (szigorúan névsor, és nem értékitélet szerint): DeNiro, Hackman, Hoffman, Nicholson, Pacino voltak és ma is azok. Nyilván sok nevet lehet még hozzátenni, vagy lehet elvenni, de nekem Hackman mindig egyenrangú tagja volt a "nagy bölények klubjának". (Mondom, csak amerikaiak és ma is élõk.)
...ami a filmet illeti, klasszikus, bár nem az amerikai ízlésnek való pontosan. (Jellemzõ, hogy "csak" Cannes-i nagydíjat, az Arany pálmát kapta meg....)
...Egy kicsit Éjféli Cowboy, egy kicsit Édentõl keletre fíling, de nekem - nem is tudom miért - végig ott van az olasz neorealizmus is a filmben. Talán ezért nem értékelik úgy az amerikaiak mint az európaiak.
Nagyon jó film.
Amit a színészekrõl írtál, nekem is ugyanaz jutott eszembe, sõt Gene Hacman-t néha úgy tekintem mintha magyar színész lenne.
A filmet még nem láttam, (valószínû, legalábbis nem emlékszem), tehát a többirõl nem tudok semmit mondani, de az "alapanyag" adott.
Amikor soroljuk korunk kiemelkedõ színész-óriásait, mindig ott vannak: Al Pacino, Robert de Niro, és persze Sir Anthony Hopkins. Valahogy sosem kerül közéjük Gene Hackman, holott, ha jól belegondolok, EGYETLEN filmjében sem alakított gyengén, akkor sem, ha maga a film közel sem volt Oscar-esélyes. (Pl. Gyorsabb, mint a halál - nálam max 1,5 pont...)Jelen van a vásznon, már ki tudja, mi óta, s zseniális folyvást. Nekem õ a férfi Meryl Streep. A film nem fog tetszeni mindenkinek. Ez valóban nem a Hófehérke és a 7 törpe...
Hatalmas film, anno még moziban láttam. Kíváncsi vagyok, néhány helyen meg lesz-e vágva, a börtönben van egy-két brutális jelenet, az lehet, hogy sok lenne a tv változatban.
Elképesztõ, hogy ez a két színész hogy összeillik, és mekkorát játszik ebben a filmben!...:)))
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások