Kvintett

Quintet
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai sci-fi, 114 perc, 1979

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?
A jövőben járunk. A mindent belepő vastag hótáblák alatt a világ lassan haldoklik. Az egykori civilizáció romjai között kutyafalkák kutatnak táplálékért. Itt-ott azonban még emberi közösségek küzdenek a jéggel és a hideggel. A kevés túlélő életre-halálra szóló játékkal üti agyon a hátralévő kevés időt. A játék neve "Kvintett", öten játsszák, és csak egyikük nyerhet: az, aki életben marad...
Robert Altman sötét színekkel festett, "globális" antiutópiájában nemzetközi szereplőgárda segédkezett: az amerikai Paul Newman mellett az olasz Vittorio Gassman, a svéd Bibi Andersson, a spanyol Fernando Rey és a francia Brigitte Fossey.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
feketevipera 2012 máj. 16. - 21:11:45
Emlékszem, amikor vagy 10 éve adta az mtv, akkor képtelen voltam végignézni a filmet, most sikerült, de eléggé untatott. (Altman mûveiért egyébként sosem rajongtam túlságosan, és ez valószínûleg a jövõben sem fog változni.) Sokkal jobb produkciót is ki lehetett volna hozni az alapötletbõl, ami viszont enyhén elcsépelt. A haldokló, elkorcsosult emberiség problémája valószínûleg örökérvényû lesz, de ez ebben a filmben nem igazán mûködött. A cselekmény alig-alig haladt elõre, voltaképpen a fõszereplõ személyes bosszúja köré épült, de - erõs túlzással élve - csak a semmit jártuk körül két órán keresztül, mire kiderült, hogy mi is a sztori lényege. A film szerintem semmi újat nem mondott azzal, hogy egy ember egyedül szembeszáll az egész "világgal", illetve hogy a degenerált népesség hülye játékokkal tölti el életének hátralévõ napjait egy pusztuló világban (na és hogy persze mekkora az erkölcsi felelõssége annak, aki pl. bíróként játszik a kvintettben, és hidegvérrel végignézi az emberek halálát). Talán jobban ki lehetett volna emelni azt, amit Fernando Rey mond a végén, ti. hogy a kvintett lényege az, hogy az emberek csak a halál közelségének tudatában kezdenek el igazán élni, az adrenalin hajtja õket. Ezen jobban el lehetett volna morfondírozni, ráadásul eleve groteszk maga az alaphelyzet is, hiszen a játékkal az emberek csak meggyorsítják a saját halálukat (bár az korántsem biztos, hogy eleve halálra vannak ítélve, a film befejezése is nyitott ilyen szempontból). A hangulat nem volt kellõképpen sokkoló és nyomasztó, a környezet inkább mintha tényleg csak díszletként szolgált volna, mint "aktív résztvevõként". Néhány dolog elég furcsa volt számomra: honnan szedtek fát a hómezõ kellõs közepén (évek óta tartott az eljegesedés, fa sehol nem volt a környéken, vagyis talán még a "békeidõkbõl" mentették át a tüzelõanyagot)? Mivel termeltek áramot? Ha világítani tudtak, akkor nem volt annyi energiájuk, hogy esetleg fûtsenek is vele? Egyébként az sem tisztázódott a filmben, hogy csak ez a "maroknyi" közösség élt-e még, vagy voltak-e valahol máshol is túlélõk. Amúgy meg nagyon zavaró volt az, hogy a képet homályos csíkkal futtatták körbe, így csak a kép közepe volt éles, a széle pedig elmosódott. Összességében az a véleményem, hogy sajnos a sztárgárda sem tudott túl sokat lendíteni a filmen, kíváncsiságból egyszer meg lehet nézni, de én pl. többször valószínûleg nem fogom.
gtothistvan 2008 jún. 29. - 20:02:13
Paul Newmannak egyáltalán van rossz filmje??? Nekem pl a "színek" csücske. A rendelkezésre álló üz.küldõ rovat kevés, az Õt magasztaló kritika terjedelmére.