Ez csak a világ vége

Juste la fin du monde / It's Only the End of the World
16 éven aluliak számára nem ajánlott kanadai-francia dráma, 97 perc, 2016

Értékelés:

60 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

60 szavazatból
Szerinted?
Tizenkét év távollét után az író, Louis visszatér szülővárosába, hogy elmondja családjának: haldoklik. Hamarosan felszínre törnek az elfojtott indulatok, és kibukik a sok év alatt felhalmozódott keserűség. Hiába próbálnak meg empátiával közelíteni egymás felé, az egymásra figyelni már képtelen családtagok csak saját sérelmeiket és magányukat képesek előtérbe helyezni, ami még több konfliktust és fájdalmat szül.
Bemutató dátuma: 2017. január 19. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
1/137 2022 okt. 11. - 01:45:58 10/10
Érdekes, hogy a kritikusok (legalább azon része, akik kritikáját elolvastam a filmről) mintha nem értené, amiről a film szólt. Ehelyett a megszokott műfaji sajátságok hiányát kérik csak számon...
Műfaj ide vagy oda - ugyebár ez egy színdarab adaptáció -, a film az érzelmi betegségekről szól, és azok mechanizmusát, dinamikáját szerintem nagyon is életszerűen mutatja be. Én legalábbis egy percig se éreztem, hogy ne érteném, mi történik és miért.

Egy mérgező családot látunk, aminek a tagjai már azelőtt is marják egymást, hogy a hazalátogató Louis megérkezne. És nyilván az sem véletlen, hogy a főhős 12 évig inkább nem kereste a kapcsolatot a családtagjaival. Mindenki szentül meg van győződve róla, hogy a helyzet olyan, amilyennek ő látja, és olyan dolgokra reagálnak a párbeszédekben, ami a másik félnek meg sem fordult a fejében. Többen is szenvednek az elutasítottság-érzéstől, és az egójukat is úgy védik, mintha az legalábbis egzisztenciális értelemben is létező valami volna - és nem csak a fejükben lenne. A legrosszabb pedig, hogy az egész olyan ismerős, mert felteszem, sokunknak van olyan szomszédja, ismerőse vagy rokona, akin keresztül élvezhetett már hasonló társalgásokat.

A halál közelsége pedig mindezt egy találó keretbe helyezi, hiszen ilyenkor az ember átértékeli, hogy minek is volt értelme az életében, és hát a bemutatott marakodásnak aligha tulajdonítana bárki is értelmet. Mégse látják át ezt a családtagok, és ölik egymást teljes beleéléssel egy életen át.
10/10
1/137 2022 okt. 10. - 23:42:44 10/10
Mekkora film! Tűpontos.
De jó lehet azoknak, akik lepontozták, mert nem ismerik, amiről szól... (Bár sajna láthatólag kevesen vannak.)
8/10
Ildikó Nóra 2022 márc. 02. - 20:43:39 8/10
A filmet érdemes megnézni, tetszett a szereposztás, a színészi alakítások, az operatőri munka, a filmzene, a berendezés, a szinkron (kivéve Vincent C. és Marion C. magyar hangja, nem illett hozzájuk az adott hang) is. A vége meglepett, hogy nem derül ki a lényeg, amiért Louis hosszú évek után hazament a családjához, de kicsit sejtelmes is volt, mintha a bátyja, Antoine már tudná; és rossz, hogy nem derül ki több minden Louis-ról. Kár, hogy Gaspard U-t már nem láthatjuk új filmekben.
10/10
offtopic
Xxy92 2021 máj. 21. - 13:19:17 10/10
Május 23. - Vasárnap
00:30 m2 / Petőfi TV

Sokat elárul a magyar televíziózásról, hogy egy ilyen színvonalú filmre csak ekkor jut idő. Mindeközben pedig havi rendszerességgel ismétlik a semmitmondó szuperhősös akciófilmeket és a hasonlóan megkérdőjelezhető létjogosultságú, nyálban úszó romantikus vígjátékokat. Filmeket, melyeknek semmi köze a valódi élethez. A birka nép képzelt világokba menekül, ahol kiélheti elfojtott agresszióját, vagy épp átélheti a soha meg nem valósuló szociális boldogságot. Mindehhez hozzájárulnak még a tökéletes testű emberekkel teli, forgatókönyvszerű érzelmi viharokkal tűzdelt sportreality-k, valamint az átlagemberek pénztárcájából soha el nem készíthető ételek díszletei mögé rejtett, valójában viszont csak mások megalázására kihegyezett gasztroreality-k. Aztán ott vannak még a valósággal köszönőviszonyban sem lévő politikai-gazdasági híreket szajkózó hírműsorok, ahol gyengébb történésű napokon tíz perces riport készül arról, hogy májusban zivatarok vannak, vagy épp arról, hogy utódot ellett a budapesti állatkert egy tevéje. Az olyan filmeknek, mint ez, viszont nem jut hely. Miért? Mert görbe tükröt mutatnak az ember elé, és a modern világban már nincs helye olyan gondolatoknak, mint csalódás, magány vagy fájdalom. Mert ma minden és mindenki boldog, szuper és tökéletes. Ami/aki nem ilyen, annak nincs létjogosultsága: a szőnyeg alá söprik az újságok, a politikusok, a tévécsatornák, a munkatársak, a családtagok. Ez a film más: ez a film maga az élet. Fájdalmas, gonosz és csalárd. De legalább valódi.
Edmond Dantes 2020 júl. 24. - 09:52:37
Végig az volt az érzésem, hogy színpadon talán (talán!) ütősebb lenne. Utána olvastam, hogy eredetileg színdarab. Vannak jól megfilmesíthető színdarabok, ez nekem nem jött be. Az egykori "új hullámra" emlékeztető világa, sehonnan sehová nem vezető történet, végeérhetetlen és gyakran értelmetlen dialógusok, hóóósszúúú semmibe nézések filmje ez. A kínos eseménytelenséget időről-időre a báty (V. Cassel) mérsékelten méltányolható dühkitörései, egy kb 70-es IQ-jú kisiparos kisebbrendűségi érzésének folytonos felszínre törései próbálják ellensúlyozni, csekély sikerrel. A film címe így jobb lenne: "Ezért ugyan kár volt hazajönni!" Cotillard a számára szokatlan szerepben is kiemelkedő.
5/10
offtopic
Blasius Biagio 2020 márc. 10. - 03:30:20 5/10
Ebben a filmben hol van internet? Azt írtad: "netre menekül".
5/10
Blasius Biagio 2020 márc. 08. - 03:57:54 5/10
Az M2 csatornán tekintettem meg magyar szinkronnal. Erősen kezdődik a zenés intróval, majd leül, helyenként rövid ideig úgy gondolom ripacskodásba megy át (pl. egy kacaj, ami már messze sok ott). Néhol a veszekedős dialógusok már-már szappanoperába akarnak átcsapni, talán még éppen nem történik meg. A zenés betétek viszont megmentik és továbbviszik az egészet. Így nem hagytam ott. A második felétől jobb lett úgy éreztem, a készítők az eleinte vontatott, majd egyre gyorsuló ritmussal is ki akarták vélhetően fejezni azt, ami az alaptörténet. Az elején ez talán túl lassúvá és helyenként üressé teszi.

A történet nem annyira életszerű, 22 évesen megszakítja a kapcsolatot szüleivel, testvéreivel, de az egyébként nagyjából egy címen élő családtagjainak egyenként és gyakran küldözget képeslapokat, amiket mindenki külön-külön gyűjt magának titokban. Általában kevéssé elridegült kapcsolatok esetén sem szoktak lapokat küldözgetni. Ill. véleményem szerint a főszereplő jelleme sem tökéletes -erre vannak utalások a filmben-, csupán őt és a tragédiáját közelebbről látjuk.
Én először fel akartam állni és otthagyni az egészet, mondván, micsoda narkós, antiszociális, helyenként már-már aszociális alkotás ez.


Viszont a második felében vannak olyan részek, ahol annyira jó a felvétel, a vágás és a zene együtt, hogy szavak nélkül érzi az ember azt, amit a szereplők nem mondanak ki.
Azt gondolom, ugyan nem nagy film, de meg lehet még egyszer nézni -öt csillag-, lehet róla beszélgetni is és pont ezért néztem végig.
Tomi9046 2020 márc. 08. - 02:41:25

De miért kell így véget érnie a filmnek, hogy nem derül ki a lényeg? Nem mondja el a családnak.
Plusz ezek szerint Antoine tudta? Mivel így viselkedett a végén.


Gollam24 2020 febr. 24. - 11:04:02 Előzmény Jerryka Bond
Általában, ha valaki nem beszél valamelyik családtagjával X egynéhány éve/évig, akkor annak elég jelentős oka lehet (pl. nem tud szót érteni velük, nincs bennük kellő empátia, kőbuták stb.), erre próbált rávilágítani a rendező.
Jerryka Bond 2020 febr. 22. - 21:57:58
Bármilyen furcsa, a valóság pont ilyen, az utőlső pillanatig nem akarják hallani még a rokonok sem a kényelmetlen igazságokat, és arra a személyre se kiváncsiak, aki nem volt rájuk kiváncsi, mikor a rossz útra tért. Miért is sajnálná bárki azt, aki azt hitte magánügy amit tesz, az ő teste, az ő élete.....
Összes hozzászólás