A márkák háborúja

Branded
orosz-amerikai dráma, 106 perc, 2012

Értékelés:

8 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

8 szavazatból
Szerinted?
A filmben egy szürreális társadalmat láthatunk, ahol a vállalatok a marketinggel irányítják a kedvetlen, passzív társadalmat és függővé teszik az egyéneket egyes termékek iránt. Ám egy férfi elhatározza, hogy felveszi a kesztyűt a cégekkel, és megpróbálja leleplezni a globális összeesküvést.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
InteriorLulu febr. 29. 12:29:22 5/10
Egy elsőre érdekesnek tűnő ötlet rossz megvalósítása. Az amúgy kb. két évtizedet felölelő, és szinte mindvégig Moszkvában (!) játszódó cselekményben a gonosz multik, illetve a mögöttük álló marketinges összeesküvés maniplulálja az ártatlan átlagembert, ez az alapgondolata, és ezt ráadásul végletesen leegyszerűsítetten, a logikát gyakran sutbadobva és borzasztó szájbarágósan tálalja. (A kilencvenes években még szűz piaca, egyúttal óriási felvevőképessége miatt lehet Oroszország a helyszín, és ehhez nyilván annak a ténynek is köze van, hogy a két rendező egyike orosz). A didaktikusságot ráadásul még el is mélyítik a hamar fárasztóvá váló és nevetségesen rosszul megjelenített, lufiszerű látomások éppúgy, mint mondjuk a Gonosz legyőzésére szolgáló állatáldozásos misztikum beemelése... A valamennyire eredeti problémafelvetés mellett inkább az alkítások mentik, azokban legalább nincs hiba.