Téma: Carol

4/10
momomo 2016 febr. 23. - 21:26:28 4/10
(16/36)
Nagyon készültem a filmre a sok-sok jelölés és pozitív kritikák miatt is, és szégyen szemre meglestem a telefonom, hogy mennyi az idõ közben... Még csak egy óra telt el, amikor ez történt.

Én semmi szikrát nem éreztem a két nõ között, és a játékuk is automatikus, vontatott volt. Rooney Mara kifejezetten élettelenül hozta a karakterét, és a folyamatos ajakpittyesztése sem tett jót a játékának. Cate Blanchett-nek pedig szerintem tökmindegy lett volna ki ül vele szemben, csípõbõl hozta a karaktert - amely egyébként kísértetiesen emlékeztetett a Blue Jasmine-ben megformált karakterére.

Szóval nálam 4/10, mert végülis a kosztümök és a látvány szép volt, de egyébként unalmas volt az egész.
Bátran kihagyható.
1/10
LanyUs 2016 febr. 21. - 21:05:32 1/10
(15/36)
A párom beszélt rá erre a remekmûre, hát megnéztük a moziban ...
Nem értek egyet azzal, hogy "Akinek tetszett, végre megértette" stb. Mindketten vártuk, értettük, átéreztük... de ebben az unalomban ragadtunk... Sajnos ez a film nem több 2/10-nél, hiába kritika és a túlpontozás
10/10
FElepHánt 2016 febr. 21. - 19:37:53 10/10
(14/36)
Therese fotózni szeretne, de még áruházi eladó, próbálkozik a fiúkkal, de még érintetlen.
A sötét ötvenes évek, McCarthy Amerikájában hogyan is találhatott megfelelõ partnert egy
mûvészi érzékenységû lány? Nem volt még petting, legfeljebb futó csókok, nagyon a szöveg
számított, különösen a "veled akarom leélni az életet" zárszóval. A tömöttvállú fiatalembe-
rek bemutatták a jövendõbelit a családnak, romantikus nyaralásra gyûjtöttek, míg a lányok
bútorra, esküvõre. Aztán szépen beleidomult mindenki a hétköznapokba.
Kisasszony-hõsünknek éles a szeme. Mohón tapad a gyerekjátékot vásárló elegáns hölgyre.
Decens kalap, gyönyörû bunda, az elbizakodott boldogság széles mosolya. Cate Blanchette
hiúz-szemekkel vizslat, mintha áldozatra lesne, véletlenül hagyja ott kesztyûjét, címét, - és
lám, rövidesen vendégül is láthatja a bájos bolti tündért. Búfelejtõ autózásra is elviszi ma-
gával, szeszélybõl?, vagy hogy legyen vele valaki?, ám hamar kiderül, nem õ itt a kezdemé-
nyezõ... Rooney Mara elbûvölõ finomsággal érzékelteti, hogy totális tapasztalatlansága el-
lenére, nagyon is szeretné, hogy történjen már valami.
Az esõ sûrûn esik, az autók ovális ablaka csatakos homályba borítja a látómezõt. A ruhák ne-
vetséges vonalai kreatív újjáalkotással vonzó érdekességet kapnak, az utcák, kocsik régiek,
Edward Lachman kamerája tompa tónusokkal, elmosódó fényekkel teremt meg a poétikus
atmoszférát. Halk, diszkrét a stílus, melyet csak a féltékeny férj részeg dührohamai törnek
néha meg. Nehogy valaki szinkronizálva nézze!!! Az amerikai angol jellegzetes érdességét az
árnyalt dikció, a szereplõk piánóba tisztult hangja fátyolos zeneiségbe öltözteti, hatványoz-
va a látvány varázslatos költõiségét.
Todd Haynes-t még nem rontotta meg a hollywoodi környezet, európaibb az európainál,
tempójának higgadt bátorsága csodálatos, minden snittet az utolsó minutáig kijátszik, le-
helletnyi átmenetei remegõ érzékenységû szerkezetet építenek. Ma már jóval egyszerûbb
a különféle kapcsolati formák megélése, de a többségi idegenkedés még mindig kockáza-
tossá teheti a legemberibb vonzódásokat is. Talán a legelfogódottabb utálkozókat is meg-
érinti ez a harmóniát sugárzó filmköltemény, de Rooney Mara ellenállhatatlan személyisé-
ge egészen biztosan.
Andro86 2016 febr. 18. - 19:50:25
(13/36)
Folyt köv.

A férfiak úgy viszonyulnak benne a nõkhöz, mint flippergolyók, a gyémánthoz, pedig tudják, „hogy ennek nem így kellene lennie.” Hiába hozná le egy férj a csillagokat is az égrõl, ha ezzel, csak elnyomja és kiszolgáltatottá teszi a feleségét, akinél többre tartja, az „ügyfelek szórakoztatását”, miközben csakis rajta múlna, hogy meg- gyõzze õt kettejükrõl.
Ez a szerep domborította ki igazán, hogy Cate Blanchett Törõcsik Mari, Jeanne Moreau, Audrey Hepburn és Vanessa Redgrave nyomdokain jár. Azt kérdezhetjük, hogyan lehet az õ külsejével, kisugárzásával ilyen emberi valaki. Õ Carol, ezért szívbõl kívánjuk neki, hogy találja meg az útját, önmagát és, hogy a Harge-dzsal is le tudjanak ülni egyszer, nem beszélve a lányáról. Továbbá hogy olyan intelligens, ambíciózus, csalhatatlan ösztönökkel bíró nõvé váljon, amilyen valójában, meggyõzõdve róla, hogy bármi jöjjön egyedül is szembe tud nézni vele, miért is ne lenne rá képes, amikor a legfontosabb pillanatban egyszer már cselekedett, és még a szeme is nevetett.
Hogyan is mondhattak volna nemet egymásnak Therese-zel, mikor tudták nem is tehetnének nagyobb dolgot annál, minthogy együtt maradnak.
Andro86 2016 febr. 18. - 19:22:57
(12/36)
Szerintem Patricia Highsmith rá sem ismert volna a könyvére, mondván, hogy, csak a nevek egyeznek, de ez cseppet sem lett volna ellenére, látva hogy micsoda egy (széles) vászonra írt, festett remekmû lett belõle. Ki tudja, talán Weinstenék is megéreztek valamit abból, hogy itt bizony felzengett a szerelem, és most az egyszer háttérbe húzódtak megóvva a filmet a kampányolás erõltetett menetétõl. Valószínûleg így sem tudtak volna tarolni, de nem is számít, egyáltalán nem számít, csak az ami a sorok között van, vagy talán még annál is mélyebben.
Akarva- akaratlanul is arra gondoltam, hogy Carol Anna Karenina, és Bovaryné méltó örököse. Ugyanakkor õ maga az ’50-es évek, pontosabban olyan, amilyennek látni szeretnénk, ennél fogva F. Scott Fitzgerald hõseivel is rokonítható, akik a jazz korszakban mozogtak otthonosan. Mégis leginkább az Utolsó angol úriember (Parade’s End) történetére rezonál, mivel egy ugyanolyan érzéki és festményszerû szerelmi háromszöget mutat be nõi nézõpontból.
A férfiak úgy viszonyulnak benne a nõkhöz, mint flippergolyók, a drágakõhöz, igaz gyöngyhöz, vagy sziklához, pedig tudjuk, „hogy ennek nem így kellene lennie.” Hiába hozná le valaki a csillagokat is az égrõl, ha ezzel, csak elnyomja és kiszolgáltatottá teszi a feleségét, akinél többre tartja, az „ügyfelek szórakoztatását”, miközben csakis rajta múlna, hogy meg- gyõzze õt kettejükrõl.
Ez a szerep domborította ki igazán, hogy Cate Blanchett Törõcsik Mari, Jeanne Moreau, Audrey Hepburn és Vanessa Redgrave nyomdokain jár. Azt kérdezhetjük, hogyan lehet az õ külsejével, kisugárzásával ilyen emberi valaki. Õ Carol, ezért szívbõl kívánjuk neki, hogy találja meg az útját, önmagát és, hogy volt férjével is le tudjanak ülni egyszer, nem beszélve a lányáról. Továbbá hogy olyan intelligens, ambíciózus, nõvé váljon, csalhatatlan ösztönökkel bíró nõvé váljon, amilyen valójában, meggyõzõdve róla, hogy bármi jöjjön egyedül is szembe tud nézni vele, miért is ne lenne rá képes, amikor a legfontosabb pillanatban egyszer már cselekedett, és még a szeme is nevetett.
Hogyan is mondhattak volna nemet egymásnak, mikor tudták nem is tehetnének nagyobb dolgot annál, minthogy együtt maradnak.
Andro86 2016 febr. 17. - 21:42:14
(11/36)
Sosem írtam még kommentet egyetlen filmes fórumba sem, de amikor az ember egy vászonra írt nagyregényt lát, amellett nem mehet el szó nélkül. Õszintén szólva nem gondoltam, nem hittem volna, hogy ilyesmi lehetséges. Ezzel a filmmel Oscart díjaznák, ha lenne igazság, 12 szobrot gyûjtene be idén, és csak azért nem többet, mert nincs is igazán több kategória. De enélkül sem kell félteni, annál inkább örülni, hogy elkészülhetett. Köszönet érte az alkotóknak!
9/10
Ezüstliliom 2016 febr. 16. - 22:38:21 9/10
(10/36)
Most láttam. Ez Film volt. Nagy "F"-fel. Többet most nem tudnék írni róla.
gyereamozibabe 2016 febr. 16. - 14:22:22 Előzmény montanosz
(9/36)
Gyûlölt õ mindenkit, nem csak a zsiráfokat. Amúgy jó arc lehetett
Panka Török 2016 febr. 15. - 15:05:55
(8/36)
Patricia Highsmith a könyvet írta, nem az adaptációt. Ezek után elgondolkodik az ember, a cikk többi állítása mennyire igaz :D
montanosz 2016 febr. 15. - 11:16:16
(7/36)
Rasszista és antiszemita volt a filmadaptáció szerzõje, Patricia Highsmith.

http://vigyazo.blog.hu/2016/02/15/sotet_arnyak_az_oscar-jelolt_carol_mogott
1/10
Andor25 2016 febr. 14. - 01:19:21 1/10
(6/36)
Végre itt az új tökéletes szerelmes film - írja a hangzatos címszó, a "kritika". Nagy szimpátiával ültem be a filmre, kár hogy középre, és nem tudtam menet közben kijönni. Nagy csalódás volt. Megint ki mennyit fizethetett a pozitív kritikáért, hogy legyen minél több nézõ, hát nem ez az út, hogy egy film sikeres legyen.
10/10
Kisvakond777 2016 febr. 12. - 18:34:06 10/10
(5/36)
Végre valaki érti a filmet (ha van is benne pár pontatlanság). Köszönöm!

http://tablet.hvg.hu/kultura/20160212_Carol_filmkritika_film_mozi_Cate_Blanchett_Rooney_Mara
5/10
sisteryes 2016 febr. 07. - 00:23:21 5/10
(4/36)
Nagyon vártam.Nagyot csalódtam. Cate Blanchettet nagyon szeretem,ezután is,mert a filmben ráosztott szerepet kifogástalanul hozta. De sajnos csak a hiteles szépen filmezett környezet az ami miatt végig bírtam ülni.Vártam vártam,hogy lesz valami katarzis, de semmi.A szereplõk nem lettek semmilyenek,az érzéseik egyáltalán nem jötttek át.Életszerûtlen szûkszavú jelentéktelen dialógusok: -gyere fel kávéra,igyunk együtt egy teát,nézd meg a képeimet,látogass meg vasárnap ha van kedved...aztán ebbõl kéne érezni a nagy kibontakozó érzelemeket.Nekem nem sikerült.De hát vagy megindít valami,vagy nem. Ez nem.
10/10
Kisvakond777 2016 febr. 03. - 15:59:44 10/10
(3/36)
NÕI TEKINTETEKBÕL MOZIT SZÕNI

Todd Haynes: Carol / Cannes-i Filmfesztivál 2015
2015.05.19.
Lélegzetelállító mívesség és kifinomultság keverékébõl bódítóan magával ragadó élmény született Haynes egyszerre érzéki és intellektuális alkotásában. A Carol az idei Cannes elsõ igazi gyöngyszeme, a filmtörténet újabb varázslatos pillanata. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA.

http://revizoronline.com/hu/cikk/5565/todd-haynes-carol-cannes-i-filmfesztival-2015/
2/10
minnavonbarhelm 2016 febr. 02. - 23:17:42 2/10
(2/36)
ez nagy csalódás volt sajnos, pedig szeretem mindkét színésznõt. tényleg csak annak ajánlom ezt a filmet, aki végképp nem tud mit csinálni unalmában (és van pénze mozijegyre).
9/10
berto49 2015 dec. 31. - 00:40:00 9/10
(1/36)
Nyomokban SPOILER!
Az 1952-ben Clare Morgan néven megjelent regényt igazából az egyik kedvenc írónõm, Patricia Highsmith írta és csak idén filmesítették meg. Állítólag önéletrajzi elemek is vannak benne, a fiatal Patricia eladóként dolgozott egy áruházban, ahol megismerkedett az õ Caroljával, de a viszony nem folytatódott, mert bárányhimlõben megbetegedett. A könyvet - mint az írónõ általam olvasott mûvei - nagyon jó, ezért a filmet nagyon vártam, karácsonyi ajándéknak meg is érkezett, majdnem két hónappal a magyarországi bemutató elõtt! Cate Blanchett és Rooney Mara szenzációsan játszik benne, ugyanakkor fantasztikusan korhû, élvezhetõ film. A leszbikusság nem tartozik a kedvenc témáim közé, de izlésesen, minden pornográfiától mentesen ábrázolták. A film alapvetõ értéke – szerintem – a két fantasztikus színésznõ alakítása. Blanchett valószínûleg nem kapja meg érte harmadszor az Oscar-t, de Mara megérdemelné legjobb mellékszereplõként.