Szerény költségvetésből készült, nem volt óriási marketingje, a Párizsból szeretettel mégis ma is időtálló és izgalmas akciófilm, köszönhetően a két főszereplőnek, Jonathan Rhys-Meyersnek és a kopasz John Travoltának.
Van olyan, hogy egy kevésbé nagy ambíciókkal készült akciófilm is roppant szórakoztató. Bár a Párizsból szeretettel (2010) elvileg amerikai gyártmány, valójában a Luc Besson-gyár futószalagjáról került le, maga Besson jegyezte a forgatókönyvet is, legalább ötletszinten, és persze ő a producer, a rendező az, aki két évvel korábban szintén a francia fővárosban kergette körbe Liam Neesont az Elrabolvában (2008), mert, ha hihetünk a szemünknek, Párizs nagyon veszélyes hely. Ezt egyébként én is tanúsíthatom: azokat az amerikai srácokat, akikkel ott összehaverkodtunk, egymás után háromszor húzták le, amikor füvet akartak venni, de ez már egy másik történet.
Ebben a történetben egy csendes kis attasé (Jonathan Rhys-Meyers) a párizsi amerikai nagykövetségen végre izgalmas feladatot kap, egy különleges ügyben nyomozó CIA ügynök (John Travolta) kísérőjének osztják be. Első feladata a bajba került, de ott is kekeckedő ügynököt kihozni a reptérről, ahol a francia fináncokkal gyűlt meg a baja, majd együtt erednek a Párizsban fészkelő kínai triádok nyomába, de a szálak végül a pakisztániakhoz vezetnek, akik, mint kiderül, pont az amerikai nagykövetség ellen készülnek merényletre, és hogy-hogy nem, de a bázisuk falán ott virít a barátságos attasé fotója. Hát ez meg hogy lehetséges, ki és hogyan férkőzött a közelébe, és mi ilyenkor a teendő? Vagy, ahogy a művelt francia mondja: Qu’est-ce que c’est?
A viszonylag csavaros akció tulajdonképpen másodlagos ahhoz képest, milyen jó párost alkot Jonathan Rhys-Meyers és az itt kopasz John Travolta, pedig az előbbi rendszerint túl merev, az utóbbi pedig túl nagy ripacs, de Bessonéknak volt szeme ahhoz, hogy tudják, működni fog a kettősük. Travolta amúgy is akkor van elemében, amikor genyó lehet, lásd Hajsza a föld alatt (2009) vagy a Rés a pajzson (1996), és az ő CIA ügynöke ugyan jó ügyet szolgál per pillanat, de gátlástalansága, céltudatossága és főleg pofátlansága a következő küldetésen elviheti akár teljesen más útra is. Ami pedig a hosszú időre eltűnt – viszont idén nem kevesebb mint 5 filmmel jelentkező -, de a Párizsból szeretettel bemutatásakor a legmenőbb sztárok közé tartozó Rhys-Meyerst illeti, meglepően jól állja a sarat a nála sokkal dörzsöltebb, rutinosabb Travolta mellett, mert ugye hiába a jópofi és a kollegialitás, azért időnként igenis meg kell harcolni a jó pillanatokért a két főszereplőnek. Neki ez többször is sikerül, a film pedig, bár szerény költségvetéssel és még kevesebb csinadarattával készült, még ma is rendkívül izgalmas és élvezhető!