Tévénézettség: kiderült, melyik magyar versenyzőért izgultak a legtöbben a képernyők előtt

Még mindig minden az olimpiáról szólt: hiába, ha négyévente egyszer rendeznek egy ilyen óriási sporteseményt, akkor arra bizonyítvány rákattannak az emberek.

Nincs ezen mit magyarázni: az M4 megcsinálta magának a tutit azzal, hogy nála vannak a nyári olimpiai játékok közvetítési jogai. (Persze a MAX-on is lehetett élőben követni az eseményeket, ami azért is fontos, mert jön az UEFA-Bajnokok Ligája, amit kivételesen nem a köztévé, hanem az RTL, egész pontosan az RTL+-fog adni, tehát

streamre költözik az egyik legfontosabb focis eseménysorozat.

Kérdés, hogy mennyire éri meg ezt a modellt alkalmazni, azaz elvenni klasszikus, tévézős meccsnézési lehetőséget az emberektől. Persze, vannak okostévék, meg lehet ezt oldani, hogy a fíling ugyanaz maradjon. Tegnapi hír, hogy az RTL Magyarország megállapodást kötött a 4iG Csoporttal, így a DIGI-sek és a Vodafonosok akár előfizetésük részeként is nézhetik majd az RTL+ teljes kínálatát.)

Igazság szerint nem is az M4 nyert ezzel, hanem a két nagy kereskedelmi tévécsatorna. Hogy miért? Némi száraz adat után rögtön kiderül.

Tévénézettség: az olimpiára nincs ellenszere egyik kereskedelmi tévécsatornának sem

Mondjuk ez nem meglepő, de így is döbbenetes, hogy mennyire leuralta az M4 az RTL-t és a TV2-t.

Tovább

A 32. heti nézettségi adatok még annyi izgalmat sem rejtettek magukban, mint a 31. heti számok, amikor egy kicsit el lehetett gondolkodni azon, hogy

kinek az aranyérméért izgult jobban a magyar tévénéző közönség, hogy melyik himnusz alatt állt fel mindenki a fotelból, hogy a meghatottságtól zokogva énekelje a Himnuszt.

A 32. héten is volt miért izgulni, lettek is nagy meglepetések, de egyik sem verte ki a nézettségmérőt. Sőt! Kicsit el is fogyott a lelkesedése a nézőknek a több héten át tartó olimpia nézése közben.

Az olimpia első hetén a legnézettebb műsorszámot 174 ezren nézték, a második hét legnézettebb programját 334 ezren, míg az utolsó hét legnézettebb versenyszámát pedig 216 ezren. (A 18 és 49 év közöttiek.)  Ez amúgy a női taekewondo mérkőzés volt.

Több embert ültetett le a tévék elé Márton Viviána, mint a nagy múlttal és talán nagyobb - igaz, csak alkalmi - rajongótáborral rendelkező férfi vízilabda mérkőzés, ami Magyarország és Horvátország között zajlott.  

Ezen kívül sok látnivaló már nincs a nézettségi adatok közt. Olimpia olimpia hátán, amiket az M4 szépen be is húzott magának, ahogy azt a megnyert napok számát mutató táblázatra nézve láthatja is az ember.

Marton Viviána a szerb Aleksandra Perisic ellen aratott győzelmét ünnepli a 67 kg-os női taekwondo aranyérmes mérkőzésen a 2024-es olimpiai játékokon. A Parisienne Projections a Getty Images projektje, amely a 16 napos olimpiai verseny hőstetteit és tragédiáit mutatja be a házigazda Párizsban. Fotó: Hector Vivas/Getty Images

 

Ha a főműsoridőt és a 18-49-es korosztályt nézzük, akkor az M4 abszolút megnyerte a hetet, mivel 15,1 százalékot tudott hozni, míg a TV2 9,4-et, az RTL pedig 8,3-at. Ha a teljes csatornaportfóliókat nézzük, akkor az RTL a nyertese a hétnek, mivel 24,6 százalékos közönségarányt tudott elérni, míg a TV2 22,-at, az MTVA pedig 22,3-at. 

De hiába a szép számok, az M4 valójában nem szorul rá ezekre az adatokra.

A TV2 és az RTL viszont annál inkább. A két csatorna közti küzdelem tétje a piacvezetőség. Ennek a címnek a megszerzéséhez az egyiknek több napot kell megnyernie a másiknál. Az M4 rengeteg napot behúzhatott magának, amivel egy kis előnyt adott a csatornáknak. A két nagy ellenfél megpihenhetett a nyáron, nem kellett küzdenie egymással, két hétre átengedte a terepet az M4-nek, hogy aztán nagyobb lendülettel tudják totálisan letarolni az amúgy is mindig erős őszi szezont.

Az M4 43 napot nyert meg eddig, a Mozi+ pedig 3 napot. Az RTL 84, a TV2 pedig 94 napot tudott behúzni. 10 nap lemaradásban van az RTL, ami nem jó, de nem is tragikus, ahogy Gyatlov elvtárs mondaná. 

Ezekkel a műsorokkal bomlaszthatod az agyad 2024 őszén

Összeszedtük, mivel készülnek a kereskedelmi tévék az őszi szezonra.

Tovább

Hátra van még 131 nap. Ezeket kell elnyernie egymás elől a két tévécsatornának, hogy megszerezzék a piacvezető címet. Ehhez viszont jó, izgalmas, ütős műsorok kellenek, amikből nem lesz hiány, úgyhogy a nézőknek dönteniük kell.