A Sztárbox hihetetlenül nagyot nyert vasárnap a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében. A Sztárban sztár leszek Tóth Gabistól, Győzikéstől elbújhat az RTL műsora mögött.
A múlt hét elképesztő történéseket hozott a magyar kereskedelmi tévézésben. Az előző vasárnapi kiütéses Sztárbox győzelem a TV2-t hamar cselekvésre kényszerítette, nem akarták kiereszteni a markukból a biztos vasárnapi győzelmeket, amiket a Sztárban sztár leszek! eddig menetrendszerűen szállított a csatornának.
ez is érdekelhet
És a Nyerő Páros is szépen búcsúzott. Így tévéztünk a múlt héten.
Tovább
Az RTL-es Sztárbox első adása után viszont már egyértelmű volt, hogy le lehet győzni a TV2 énekes tehetségkutatóját. Ezt viszont a TV2 nem akarta annyiban hagyni, és miután kijöttek a nézettségi adatok, a csatorna egyből a tettek mezejére lépett. A Nagy Ő évadzárását csütörtök helyett eltették vasárnap estére, közvetlenül a Sztárban sztár leszek! elé, és hadba állították Tóth Gabit és aktuális szerelmét is, hogy „az ország színe előtt” csókolózzanak egy jót. Sőt, még Győzikéék is egy „nagy bejelentéssel” készültek, csak hogy mindenhonnan megtámogassák a vasárnapi nézettséget. De sikerült?!
Nem. A nagy igyekezet nem hozta be a remélt nézőszámot a fiatalok körében, mert akkorát nyert az RTL-es Sztárbox, hogy a fal adta a másikat. Az előző heti 317 ezres nézőszám és 25,8 százalékos közönségarány múlt hétre felduzzadt, a végeredmény 432 592 néző és elképesztően magas, 32,8 százalékos közönségarány lett, ami brutális emelkedés – és ehhez még tegyük hozzá, hogy a kiinduló szám is extrán magas volt.
Ezzel a Sztárbox természetesen megszerezte az első helyet a nézettségi toplistán,
a második helyezett a vasárnapi Fókusz lett 275 ezer nézővel, vagyis hihetetlenül nagy különbség alakult ki az első helyezett és az utána következők között.
A Sztárban sztár leszek! egy kicsit tudott javítani az előző héthez képest (206 073 néző; 17% SHR), 219 ezren nézték a tehetségkutatót és a körítést Tóth Gabival és Győzikével. A közönségarány 18 százalék lett, és ezzel a műsor a negyedik helyen végzett a fiatalok körében.
A TV2 Jákob Nagy Ő Zoltánt is bevetette vasárnap, a finálé végül 219 ezres nézőszámot és 16,8 százalékos közönségarányt hozott, ami az ötödik helyre volt elég ebben a célcsoportban.
A szombat viszont a TV2-é lett, mivel a The Voice egyre csak veszít nézőszámából:
az előző heti 200 ezres közönségből a múlt heti adásra 168 ezren maradtak, a 18,6 százalékos közönségarány 15,2 százalékra csökkent, és már csak a 22. helyet tudta megszerezni a műsor a nézettségi toplistán a fiatalok körében. Ezzel szemben a TV2 szombati showműsora, a Dancing with the Stars (DWTS) nagyot javított az előző heti eredményéhez képest (197 723 néző; 18,5% SHR; 14. hely), 238 ezren nézték a szombati műsort, a közönségarány 18 százalék lett, és a toplista negyedik helyéig meneteltek.
A hétköznapokat is vitte a TV2 az Ázsia Expresszel, ugyanis az RTL-en véget ért a Nyerő Páros, amit a Házasodna a gazda új évadával pótoltak, mérsékelt sikerrel. A fiatalok körében az Ázsia Expressz egy-egy adását átlagosan 198 ezren nézték 19 százalékos közönségarány mellett, míg a Házasodna a gazda csupán 162 ezres átlagos nézőszámot és 15,5 százalékos közönségarányt produkált, ami elég nagy visszaesés a Nyerő Pároshoz képest. A Survivor is folyamatosan veszít a nézettségéből, múlt héten már csak 108 ezren néztek egy epizódot, szemben a TV2-n sugárzott A Nagy Ő-vel, ami az utolsó héten is elketyegett 141 ezres nézőszámmal.
Már megszokhattuk, hogy a teljes lakosság körében teljesen másképpen alakul a nézettségi verseny, itt
A Nagy Ő vasárnapi fináléja vitte a prímet 888 ezer nézővel és 22,4 százalékos közönségaránnyal,
második lett a DWTS 840 ezres közönséggel, és harmadik helyen ért célba a Sztárbox 814 ezer nézővel. Már ebben a célcsoportban is kopik a Sztárban sztár leszek! fénye, múlt héten már csak a 7. helyet tudta megszerezni a nézettségi versenyben 753 ezer nézővel, ami nagyjából tízezerrel több, mint az előző héten volt, ennyit számított Tóth Gabiék násztánca, illetve Győzikéék „Nagy Bejelentése”.
A fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében újra a TV2 áll az első helyen 18 százalékkal, az RTL 16,9 százalékkal követi a második helyen. Az RTL vasárnapra tehát újra talált egy aranytojást tojó tyúkot, viszont a Házasodna a gazda egyelőre kevésnek tűnik ahhoz, hogy a hétköznapokat is vigye az RTL.