RTL Híradó vagy Tények? Megnéztük, melyik hírműsort választották többen

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a múlt heti események, vagyis az orosz-ukrán háború kitörése a világon mindenre hatással volt/van/lesz. Nem kivétel ez alól a tévénézettség sem.

(Jó esetben) az emberek tudni akarják, mi történik a világban, itt, a szomszédban, ezért a hírműsorok szerepe (és felelőssége) is megnőtt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A múlt heti nézettségi adatok választ adnak arra kérdésre is, hogy a nézők többsége melyik csatorna hírműsorát tartja hitelesebbnek, ha ilyen horderejű esemény történik a világban. A válasz egyértelmű: a kereskedelmi célcsoportban

az RTL Híradó nézettsége hatalmasat nőtt az előző héthez képest,

míg a TV2 hírműsora, a Tények veszített nézőiből:

                                                  7. hét                                                  8. hét

                                       (febr. 14-20.)                                       (febr. 21-27.)

RTL Híradó               170 742 néző; 18,9% SHR              215 289 néző; 23,1% SHR
TV2 Tények              180 458 néző; 20,2% SHR              171 538 néző; 18,6% SHR

Ez azt jelenti, hogy a kereskedelmi célcsoportban, vagyis a 18 és 49 év közöttiek körében egy-egy adást (18 órakor kezdődő hírműsorok) ennyien néztek átlagosan az adott csatornán.

A teljes lakosság (4 évnél idősebbek) körében szintén nőtt az RTL Híradójának nézettsége, a Tényeké pedig csökkent, de nem olyan mértékben, mint a kereskedelmi célcsoportban:

                                                 7. hét                                                   8. hét
RTL Híradó               731 805 néző; 22,5% SHR               795 396 néző; 24,4% SHR
TV2 Tények              763 384 néző; 23,6% SHR               750 027 néző; 22,9% SHR

Itt láthatók a nézőszámok és közönségarányok napokra lebontva az RTL Klub, majd a TV2 esetében:

                                                                                        RTL Híradó

                          18-49 év         4+             18-49 SHR%            4+ SHR%

hétfő:              174 179         743 209            20,4                        23,7
kedd:               198 834         796 436            24,3                        25,2
szerda:            214 522         795 896            24,9                        25,5
csütörtök:     256 840          847 017            26,2                        25,6
péntek:          199 667          803 627            24,7                        25,8
szombat:       181 635          726 059            18,8                        21,9
vasárnap:      276 934          855 530           23,4                         22,8

 

                                                                                   TV2 Tények

                           18-49 év           4+             18-49 SHR%          4+ SHR%

hétfő:                148 871           721 262           17,4                      22,9
kedd:                152 515            743 325           18,6                      23,5
szerda:             163 838            752 901           19                          24,1
csütörtök:       188 283            793 186           19,2                      23,9
péntek:            175 024            741 704            21,6                     23,8
szombat:         144 126            674 320           15                          20,4
vasárnap:       227 889             823 492           19,4                      22

A közönségarányokból kitűnik, hogy az RTL Klub Híradóját inkább a kereskedelmi célcsoport, azaz a fiatalabbak nézik, míg a TV2 hírműsora csak a teljes lakosság körében tudott magasabb közönségarányokat produkálni. Az is csodálatosan kitűnik a számokból, hogy csütörtökön volt egy nagyobb kiugrás a nézőszámokat tekintve, ekkor kezdődött a háború, valamint a vasárnap esti hírműsorok nézőszámai is kimagaslóak. Ez valószínűleg a környező műsorok népszerűségével (is) magyarázható. (Az RTL Klubon a Cápák között, a TV2-n a Sztárban sztár következett a hírműsorok után.)

És ami nem szokott megtörténni: múlt héten az M1 hírműsora is felkerült az 50 legnézettebb műsor listájára: a kereskedelmi célcsoportban a 38. helyet szerezte meg a Rendkívüli hírek, ami vasárnap került adásba, 17.43-kor kezdődött, és 123 630 néző figyelte, ami 12 százalékos közönségarányt generált. 45. helyezett lett a szintén vasárnapi M1 Híradó 17 órai kiadása, vagyis az Orbán Viktorral készített interjú 100 412 nézővel a kereskedelmi célcsoportban.

A teljes lakosság körében is bekerült az első 50 legnézettebb műsorba a 17.43-kor adásba kerülő M1 Rendkívüli hírek 381 589 nézővel és 11,4 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a 46. helyet szerezte meg a Heti Napló Sváby Andrással vasárnapi adása 393 184 nézővel és 9,3 százalékos közönségaránnyal.

És amit nem láttunk előre:

az Exatlon Hungary legújabb évadának legrosszabb hetét produkálta - legalábbis nézettség szempontjából. A kereskedelmi célcsoportban 154 114-en néztek átlagosan egy epizódot, ami jelentős csökkenést jelent az előző héthez képest, amikor ez a szám még 174 453 volt, a közönségarány 15,2 százalékról 14 százalékra esett. Hogy ez a tendencia megmarad-e, vagy csak egy "elszigetelt esetről" van-e szó, az majd a jövő héten derül ki.

Forrás: TV2

 

A múlt hét legnézettebb műsorainak listáján is nyomot hagyott a háború kitörése – több szempontból is. Egyrészt

a Sztárban sztár népszerűsége továbbra is töretlen:

a nézőknek most talán még az eddigieknél is nagyobb szükségük van olyan műsorokra, amik elvonják figyelmüket a komoly dolgokról, és egyszerűen csak kikapcsolódhatnak a képernyők előtt. Erre a célra tökéletesen megfelel a TV2 beöltözős showműsora, ami nem csak a múlt hét, de

az év legnézettebb műsora lett

a kereskedelmi célcsoportban. Itt 305 988 nézőt gyűjtött a műsor, a közönségarány 21,8 százalékos lett. A teljes lakosság körében is ez lett a legnézettebb műsor múlt héten 910 759 nézővel és 22,7 százalékos közönségaránnyal.

A kereskedelmi célcsoportban makacsul tartja magát a második helyen az RTL Klub vállalkozási showműsora, a Cápák között, 293 257 nézővel és 20,7 százalékos közönségaránnyal, ami jócskán javítja a vasárnapi eredményeit a csatornának, amire szüksége is van a TV2-s Sztárban sztár miatt.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Azzal, hogy az RTL Híradó nézettsége ekkorát nőtt, húzta magával a Híradó után adásba kerülő Fókusz nézettségét is, ami szintén jótékonyan hatott az RTL Klub közönségarányaira, de anélkül viszont nem mehetünk el szó nélkül, hogy

a Hotel Margaret újabb mélypontot ért el történetében:


Míg előző héten még 110 149-en néztek átlagosan egy részt, ez a szám a múlt héten tovább csökkent, és 89 590 néző/epizódra süllyedt, a közönségarány 10 százalékról 9,1 százalékra esett. A csatorna pedig február 28-án hétfőn bejelentette, hogy a Késő esti Híradót felcseréli a Hotel Margarettel, és rögtön a Keresztanyu után sugározza, a Hotel Margaretet pedig lecsúsztatta a 21.40-es időpontra.

Az RTL Klub a Hotel Margaret fiaskója ellenére javítani tudott a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányon, és újra megelőzte a TV2-t: RTL Klub: 14,5% SHR; TV2: 12,9% SHR.