Avagy, b.meg, ez tényleg k.rva durva
Mivel lelkes olvasóközönségre talált a legcifrább trágárkodások a magyar szinkronban című cikkünk, ezért b.szottul nagy tisztelettel adózva a tartalomfogyasztási szokások előtt, íme egy újabb adag g.ci szép k.rvaanyázás, amit csakis a magyar szinkronnak és édes drága anyanyelvünknek köszönhetünk.
Paul
Ez az a film, amit talán nem ismernek olyan sokan. Kivéve a Simon Pegg és Nick Frost filmek szerelmeseit. Ez ugyanis egy ilyen film. A színész-író páros egy olyan történetet talált ki, amiben két sci-fi-fi őrültet alakítanak, akik elmennek az 51-es körzethez, ahol becsatlakozik hozzájuk egy szökött űrlény. Nyilván jönnek a szövetségiek, lesz itt üldözés és egyebek. A film legemlékezetesebb pillanata, amit azok is ismernek, akik nem láttak ebből az egész sztoriból egy képkockát sem, az az, amikor a vígjátékokból ismert Jason Bateman a sivatagban lövöldözve úgy reagálja le, hogy kifogyott a lőszerből, hogy
Mutherfuckin’ tittysuckin’ two-balled bitch!
Amit a Google fordító úgy értelmez, hogy kib.szott ciciszopott kétgolyós k.rva, A magyar nyelv ennél jóval több lehetőséget rejt, amit Fuchs Dániel hibátlanul meg is oldott.
Trópusi vihar
Ben Stiller egyik rendezése, amiből rengeteg jelenetet lehet idézni, szintén a magyar szinkronnak hála. Ki ne ismerné a
Ne nyomd fullba a kretént
jelenetet, de az is ikonikus pillanata a filmnek, amikor Jack Black karaktere épp ki van kötözve a egy fához, hogy ne őrüljön meg a drogfüggőségtől. De természetesen Tom Cruise mesteri kameója mindet visz. Les Grossman megőrülését Speier Dávidnak, a magyar szöveg írójának, valamint Epres Attilának, Cruise magyar hangjának köszönhetjük. Nélkülük nem is lenne ez a jelenet olyan amilyen.
Beverly Hills-i zsaru
Talán nem a legcifrább trágárkodás mintapéldája az alábbi, de ahogy a korábbi cikkünkben is szerepelt egy tökéletes, jó ütemben betolt b.megekkel kiszínezett párbeszéd, úgy itt is szót kell ejteni egy ehhez hasonló esetről. A 90-es évek zsarus budy comedy-jei elég jól szerepelnek ezen a téren, de Eddie Murphy által hozott Axel Folie megéri, hogy külön kiemeljük. Például itt van egyteljésen ártalmatlannak tűnő jelenet, ami a történet szempontjából nem is viszi nagyon előre a filmet, mégis minden gond nélkül van jelen. Axel bemegy egy művészeti galériába, majd a maga sajátos módján kiakad, hogy mi mennyibe kerül.
Blöff
Ez is egy olyan film, mint a Trópusi vihar, mármint abból a szempontból, hogy az egész filmet ide lehetne idézni. Nehéz válogatni a jobbnál jobb jelenetek közül, de mégis van egy, ami valahogy kiemelkedik az összes közül, ami a zseniális magyar trágárkodást illeti. Ez az, amikor Golyófogó Tony előadja a film legjobb monológját, amiben a rá pisztolyt szegező rablókat a férfi nemi szervhez hasonlítja. Így üt igazán Oltai Helga által megírt szöveg, amit Thuróczy Szabolcs kimért előadási stílusa tesz még emlékezetesebbé.