Múlt héten Vadon János (és Sebestyén Balázs) érzéketlen beszólásától volt hangos a sajtó, kíváncsiak voltunk, hogy mindez hogyan hatott a műsor nézettségére.
Azt az alapvetést már mindenki hallotta, hogy a rossz reklám is reklám, nézzük, hogy a Celeb vagyok, ments ki innen! eredményei alátámasztják-e mindezt. A műsor első hetében a fiatalok körében egy-egy adást átlagosan 261 152-en néztek, a közönségarány pedig 23,5 százalékos lett, ez igen jó eredmény, tekintve, hogy a rivális csatorna, a TV2 azonos időben jelentkező műsora, az Ázsia Expressz ennél szerényebb számokat produkált: 233 885 nézőt adásonként, a közönségarány itt 21,4 százalékos volt a fiatalok körében. A teljes lakosság körében viszont pont a fordítottja igaz, vagyis az idősebbeknél az Ázsia Expressz beelőzte az RTL műsorát: míg az Ázsia Expresszt átlagosan 638 226-an követték figyelemmel, addig a Celeb vagyok...-ot csupán 581 965-en.
Hétfőn tehát nagyon sokan kapcsoltak az RTL „dzsungelharcára”, ám szerda tájékán visszatértek a TV2-höz és az Ázsia Expresszhez. Ugyanakkor a Párharc, a TV2 vadonatúj páros reality-je borzasztóan alacsony nézettséget ért el az első hetében: egy-egy műsort átlagosan 121 194-en néztek, a közönségarány 12,4 százalék a fiatalok körében.
De nézzük a Celeb vagyok, ments ki innen számait adásról adásra:
Ahogy az sokszor előfordul egy-egy új tévéműsornál, sorozatnál, az első részt még nagyon sokan nézik, pláne, ha sikeres volt a bevezető reklámkampány, aztán a lelkesedés alábbhagy – ennek mértéke természetesen a műsor minőségétől, illetve a nézők szimpátiájától függ. Itt is megfigyelhetjük, hogy a legelső adást nézték a legtöbben, majd keddre kissé megcsappantak a nézők mind a teljes lakosság, mind a fiatalok körében, ám ez a csökkenés nem volt számottevő.
Kedd este aztán elhangzott a műsorban az ominózus vállalhatatlan „párbeszéd” Vadon Jani és Pedrito között, és szerdán már ezzel a botránnyal volt tele a magyar sajtó. Szerda este Vadon János bocsánatot kért - a maga módján - az elhangzottakért, ám ezen az estén a teljes lakosság körében már látható volt, hogy a keddi adáshoz képest több mint százezer nézővel apadt a nézettség, és a fiatalok körében is csökkent a nézőszám és a közönségarány is. Csütörtökön aztán újra nőttek a számok, és nagyjából be is állt a műsor nézettsége, a szombati növekedést valószínűleg az X-Faktor készenlétben ülő nézői okozták, a vasárnapi mélyrepülést pedig a TV2 Sztárban sztár leszek című adásának köszönhette az RTL, hiszen nagyon sokan a TV2 tehetségkutatóját nézték helyette.
Sajnos sohasem tudjuk teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy pontosan miért csökkent vagy nőtt egy-egy műsor nézettsége, de annyit leírhatunk, hogy olyan nagyon nem befolyásolta a nézőket Vadonék botránya – nem pártoltak el a nézők a műsortól. Az tisztán látszik, hogy
a fiatalok körében egyértelműen vezet a Celeb vagyok... a rivális Ázsia Expressz előtt, míg a teljes lakosság körében inkább a TV2 kalandreality-jét választják,
de valószínűleg ez a már ismert tényeknek köszönhető, nevezetesen hogy az idősebb korosztály már hosszú idő óta a TV2-t nézi szívesebben, míg a 18 és 49 év közöttiek inkább az RTL-t választják.
A hét legnézettebb műsora a fiatalok körében az X-Faktor lett 354 523 nézővel és 33,1 százalékos közönségaránnyal, második a Celeb vagyok… hétfői premiere 313 611 nézővel, és harmadik helyen végzett a Sztárban sztár leszek vasárnapi adása 305 434 nézővel és 23,6 százalékos közönségaránnyal. Negyediktől a hetedik helyig újra Celeb vagyok… adások következnek, a nyolcadik helyen jön be elsőként egy Ázsia Expressz, mégpedig a szerdai adás 250 157 nézővel és 22,7 százalékos közönségaránnyal.
A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek lett az első helyezett 911 779 nézővel és 24,2 százalékos közönségaránnyal,
második a vasárnapi Tények 767 105 nézővel és 23,8 százalékos közönségaránnyal, a képzeletbeli bronzérmet pedig a szerdai Tények szerezte meg 745 378 nézővel és 27,9 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a negyedik helyet a Dancing with the Stars (DTWS) szerezte meg 745 269 nézővel és 20,3 százalékos közönségaránnyal. Ez a műsor egyébként a fiatalok körében csak a 16. helyet tudta megszerezni a maga 199 387 nézőjével és 15,5 százalékos közönségarányával. Az X-Faktor az idősebbek körében a hatodik helyen ért célba 704 370 nézővel és 24,5 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a Celeb vagyok… legnézettebb, hétfői adása 14. helyen végzett 665 847 nézővel és 22,1 százalékos közönségaránnyal, a második adás már csak a huszadik lett.
Kíváncsian várjuk, hogy ha lecsillapodnak a kedélyek, hogyan alakul majd a nézettség, és az Ázsia Expressz vagy a Celeb vagyok… lesz-e a nézők kedvence.