Jó nagy spéttel, de a TV2 is megcsinálta a maga vidéki vígjátéksorozatát, de azt csak ők tudhatják, kiknek szánták azt, ahogy azt is, miért nem lett még kicsit sem vicces a seggig érő homlokú Stohl András.
Nem teljesen értem, mitől olyan sikeres az RTL Klub két vidéki sorozata, A mi kis falunk és a Drága örökösök, nem is tartom különösebben viccesnek őket, de nincs velük bajom: egyszerűen nem nekem szólnak. A TV2 megkésett válasza, a Egyszer volt Budán Bödör Gáspár viszont olyan elképesztően rossz lett, hogy azt sem értem, minek készült. Pedig vicces emberek és tehetséges színészek csinálták, amitől az egész, ha lehet, még bántóbb, és már az előzetest is mintha úgy rakták volna össze, hogy ha lehet, senki se nézze meg a sorozatot.
Adott egy Stohl András, akit konkrétan Torrentére vettek, mert a népek nagyon szerették a bunkó spanyol exzsaru figuráját. Ő Bödör Gáspár, a Dinnyeberki nevű kis falu taplója, aki azt hiszi, hogy ő az élet császára, mások meg azt hiszik, hogy egy sunyi gyökér, mert az is. Úgy hozza az élet, hogy egy gázrobbanás miatt ki kell költöznie házából, és a gázgyár Pesten kínál neki cserelakást, ő pedig beül a Skodába, viszi az asszonyt (Stefanovics Angéla) az anyóst (Szirtes Ági) és a két nagyra nőtt gyereket (Venczli Zóra és Varga Attila), és elindul. És megy, mennek, mendegélnek, mert az első részben tényleg csak annyi történik, hogy tartanak valahová, jóval azután is, hogy felértek Pestre, és persze minden megállóból rosszabbul jönnek ki, hála a családfő hülyeségének. És persze lehet viccesen is hülyének lenni, de az itt nem történik meg.
Saját fejlesztésű sorozatról van szó, szabad volt a tánc, bármit lehetett volna kezdeni, azon túl, hogy vidékiznek egy sort. Radnai Márk rendező neve mellett Kormos Anett szerepelt szövegíróként, egy általam is nagyra becsült, rutinos, tehetséges szerző, és nehéz elhinni, hogy ezt tényleg ő adta ki a kezükből. Gyanítom, hogy tényleg nem, ő max. egy vázlatot adta le, amiből mások írták meg ezt a fergetegesnek szánt anyósviccgyűjteményt, amit a különben szintén tehetséges szereplőgárda úgy mond fel, mintha az ISIS terroristái a családtagjaik kivégzésével fenyegetnék őket, ha nem engedelmeskednek. Mert itt tényleg csak szövegfelmondás van, meg sem próbálnak karakterbe jönni, ha mégis, az nagyon félremegy. Elég, ha Stohlt vesszük, aki más körülmények közt nyilván a kisujjából rántaná ki a falusi sutyerákot, itt viszont egy hiteles pillanata nincsen. Nem úgy beszél, mint egy falusi, nem olyan a szókincse, nem olyan a viselkedése, semmije nem olyan, és az az érzése a nézőnek, hogy szarik is a dologra magasból, meg sem próbálja eladni a szerepet. A B verzió az, hogy ő megpróbálta, de mindenkit valami elképesztően amatőr és tehetségtelen módon instruáltak.
Igen, ez csapnivaló lett, de vegyük azt, hogy Bödör Gáspár és családja mégis viccesre sikerül, de akkor kinek szól az egész? Hogy nevetünk a falusi suttyókon, akik félnek a fotocellás ajtótól, nem tudják a liftet kezelni és alkudoznak a benzinkúton, ez volna a koncepció? Ezt kaptuk mi, városiak, hogy lenézhessük a vidékieket, a másik oldalon meg a falusiak tudhatják meg, hogy a fővárosban is sok a csodabogár? Ezt senki nem fogja szeretni, mert nem is szól senkinek, és nem is tart sehová. És tényleg kínos nézni, ahogy jobb sorsra érdemes színészek összecsapott szerepben rosszul megírt szöveget kénytelenek felmondani – egyedül Stefanovics Angéla és Szirtes Ági az, aki kicsi életet tud vinni a figurájába, a többiek vagy nem is nagyon próbálkoznak vagy olyan szerepet kaptak, amivel nem is lehet mit kezdeni, mint a két gyerekét. Csak egyre tudok gondolni: a Bödörék már a koronavírus gyermeke, a sorozat a járvány berobbanása után készült el, ezért csapták úgy össze, és ezért nem ugrálhattak nagyon a színészek, akik most tényleg elveszítették megélhetési forrásaik nagy részét. Más mentséget én nem tudok felhozni.
Értékelés: 2/10