A tévés nézettség olyan dolog, mint a horoszkóp, bármit beleláthat az ember. Megnéztük, hogy a Szerencsekerék ismétlései mennyire kenték el a a vadi új Activity száját ezen a héten, hogy változott-e valami a Tények és a Híradó nézettségében, kiderül, hogy a Forma 1 brit nagydíja mennyire kötötte le a nézőket, de végre egy sokkal égetőbb kérdésre is megadjuk a választ.
Múlt héten arról írtunk, hogy az Activity milyen gyalázatos eredményeket produkált. Ehhez képest egy kicsit megtáltosodott a műsor, de úgy az egész RTL is összekapta magát. Ezt írtuk az előző héten:
Az Activity a fiatalok körében átlagosan 103 ezer nézőt ért el egy-egy adással, a közönségarány 12,9 százalék volt. De ez csak azért lett ilyen „magas”, mert az első két műsort még valamennyire nézték az emberek, aztán a hét második felében már jóval kevesebben ültek le az Activity elé, viszont az átlagot még felhúzta az első két adás. Összehasonlításképp: a Szerencsekerék adásait ebben a célcsoportban átlagosan 138 ezren nézték, és a közönségarány is jóval magasabb az RTL-es műsorénál: Kasza Tibiék 17,5 százlékos közönségarányt produkáltak – és mindezt ismétlésekkel.
Megnéztük, jó ötlet volt-e az RTL-től ordítozó celebekkel feltölteni a főműsoridőt. Spoiler: nem.
Tovább
Ehhez képest most 18-49-ben a 6-9. rész 130.000 és 97.000 között mozgott. A 10. adás nem szerepel a listán. A közönségarány is acélosabb az előző héthez képest. Volt 17 százalékon is a hét első napján. Félreértés ne essék: ezek azért nem olyan számok, amiket büszkén lehet mutogatni, de… De azért egy kicsit mégis. Mert az ilyen kis sikerek vezettek ahhoz, hogy a hét minden napját megnyerte az RTL. Ugyancsak a 18-49-es korosztályban.
Igen, hát a teljes lakosságot nézve nagyon más a helyzet. Ott a TV2 az ász.
Az első húsz helyen szinte csak a Tények, a Tények Plusz és a Szerencsekerék található. Egy-két helyen megtöri a sablont az RTL Híradója. De talán minden számnál beszédesebb, hogy a TOP50 legnézettebb műsorról szóló listán előbb szerepel a délutáni műsorsávban leadott szappanopera, A sors útvesztői, vagy éppen az esti sávba betolt Hegyi doktor újra rendel, mint A mi kis falunk ismétlései. Tehát, ha azt nézzük, akkor ez gyalázat. De a számok mögött emberek vannak. Tehát el lehet azért játszani a gondolattal, hogy A mi kis falunk ismétlését néző 330 ezer ember (amiből 130 ezer a “prémium supreme pedigré” kategóriába esik, azaz a kereskedelmi célcsoportba) mennyire említhető egy lapon A sors útvesztőit néző 400 ezer emberrel, akik közül csak elhanyagolható arányban tartoznak abba a bűvös 18-49-be?
Hogy mit is jelent ez? Csupán annyit, hogy a 18-49 korosztályon túl is van élet és közönségmérés, ugyanakkor nem véletlenül az számít, amikor meg kell hozni a döntést, hogy hol érdemes elkölteni a hirdetésre szánt pénzeket.
Van itt még valami, ami kiderült nem is csak a múlt heti, hanem az év eddig összes hetének nézettségi adataiból. Mivel eltelt az év fele, ezért el lehet mondani, hogy
2023 első félévének a legnézettebb műsora a Zsákbamacska nulladik adása lett.
A TV2 delegált a TOP10-es listára még négy tételt: két zsákbamacskát és két Sztárban sztárt. De az RTL is adott egy ötöst ebbe a listába: négy Cápák között epizód is benne van a 10 legnézettebb műsorban, sőt, egy vígjátéksorozatot is fel tudnak mutatni, mivel a Gólkirályság 1. része 303 960 embert érdekelt, ami elég volt a 9. hely megszerzésére.
És végezetül kitérnék egy talán sokakat érdeklő dologra, hogy mégis ki nézi a szombati, vasárnapi filmeket? Név szerint nem tudjuk említeni a nézőket, ahhoz azért sokan vannak, de azt meg lehet mondani, hogy pontosan hányan is nézték mondjuk (július 9-én) vasárnap este az RTL-en a Greenland - Az utolsó menedéket. (110 364 fő, de a 18-49-es korosztályból, ami a kereskedelmi célcsoport, ugye.) De a Cobra 11 ötödik része is szép számokat hozott ebben a korcsoportban: vasárnap este 7 és 8 között 130 ezer nézőt tudott 19,3 százalékos közönségaránnyal.