Nyoma vesz egy francia tinilánynak, és hamarosan kiderül, muszlim társat talált magának, majd sikerült felszívódniuk. Az apa azonban nem hagyja ennyiben a dolgot, és lassan felfedez egy furcsa és veszélyes világot.
Egy szürke francia kisvárosban járunk, amelynek talán egyetlen színfoltja a szokásos western tematikájú rendezvény, ahol mindenki cowboy kalapban feszít, társas táncot járnak és hamburgert esznek. A nagy vidámság azonban hirtelen véget ér, amikor kiderül, egy kamaszlánynak nyoma veszett. Hamar kiderül, hogy önszántából távozott egy muszlim fiatalemberrel, de az apa nem hagyja ennyiben a dolgot, és elindul, hogy hazahozza szeretett lányát. Amerre jár, mindenütt csak kihűlt nyomokat talál, de egyre jobban megismeri a másik világot, csakhogy erre szó szerint rámegy az élete. Egyedül a fia áll az oldalán, majd később átveszi tőle a keresést, amely végül a vad afgán határvidékre viszi.
A Jacques Audiard állandó írójaként ismert Thomas Bidegain (A próféta, Rozsda és csont, Dheepan - egy menekült története) első rendezése rendkívül ambiciózus, időben és földrajzilag is nagy területet lefedő alkotás, amelyben az a megdöbbentő, mennyire hogy ismeri a félig vagy teljesen legális és a szemünk elől teljesen rejtett európai muszlim világot. Értelemszerűen ellentét feszül ezen világ és hőseink között, ami, ahogy az Cowboyok cím is sejteti, a régi westernek mentalitását tükrözi, de rendező nem feloldhatatlanként ábrázolja ezt az ellentétet.
A rendszerint csak nagy, vicces mackóként szerepeltetett François Damiens nagyszerű a kétségbeesett, monomániás apa szerepében, Finnegan Oldfield pedig remek a stafétabotot tőle átvevő fiúként, akinek néhány egész jól megszerkesztett akciójelenet is jut. A legszórakoztatóbb szereplő azonban John C. Reilly mint viharvert amerikai kalandor, aki az afgán hegyek között keresi meg pénzét és a kalandot, és az afgán rész amúgy is kiemelkedő az egész filmben.