Till Attila második nagyjátékfilmje két mozgássérült fiatalról szól, akik rossz társaságba keverednek - és életükben először igazán hasznosnak érzik magukat!
Till Attilát, vagy, ahogy sokan emlegetik, Tillát elsősorban műsorvezetőként ismerik, ám, mintegy mellékállásban – vagy éppen fordítva? – sikeres rendező is. Több kisfilm mellett ő készítette a 2008-as Pánikot, illetve talán legismertebb egész estés munkáját, a Tiszta szívvelt (2016) – ami egy kerekesszékes akciófilm. Vagy akcióvígjáték, aminek nagyon is van lelke, és a könnyed történet mögött egy nagyon is komoly társadalmi kérdés húzódik meg.
Adott két mozgássérült fiatal (Fenyvesi Zoltán és Fekete Ádám) akik teljesen haszontalannak érzik magukat: talán még családjuknak sem kellenek igazán. Egy intézetben élnek, és nem tudják, mi lesz velük, ha egyszer kikerülnek onnan.
Vagyis tudják, ahogy az egyikük mondja, éhen döglenek majd.
Aztán megjelenik egy volt tűzoltó (Thuróczy Szabolcs), aki munka közben szenvedett olyan balesetet, ami kerekesszékbe kényszerítette, de nem adta fel, és most egy különös szerb maffiózónak (a civilben idegsebész dr. Vitanovics Dusán) dolgozik bérgyilkosként. A srácok részben kalandvágyból, részben a véletlennek köszönhetően az idősebb „kolléga” szolgálatába állnak, és életükben talán először igazán hasznosnak érzik magukat – és azok is, hiszen megvan a magukhoz való eszük, humoruk, és adott esetben képesek előnyként használni fogyatékosságukat.
Kérdés, hogy meddig tart ki a fiúk szerencséje és meddig jutnak előre ebben a szakmában, ami nem kedvez az amatőröknek – mert, ahogy a szerb gengszter bölcsen megjegyzi, mi, magyarok hajlamosak vagyunk mindent szakmának nevezni. A valóban mozgássérült amatőr színészekkel készült, címét József Attilától kölcsönző film,
ami nem mellesleg hazánk Oscar-jelölése volt,
egész különös hangnemet képes megütni. Hiszen egyszerre működik vígjátékként – igaz, nagyon fekete komédiaként -, kelet-európai akciófilmként és egzisztencialista drámaként. Ami bizony súlyos dolgokat pedzeget, például azt, milyen az, ha valakinek tolókocsiban él a gyermeke, és ehhez olyan remek színészek asszisztálnak, mint Balsai Mónika, Bata Éva, Danish Lídia vagy Mucsi Zoltán.
A filmből Noah Wyle, a Vészhelyzet egykori Carter dokija tervez minisorozatot készíteni a Warner Bros-szal együttműködésben, már meg is vette a jogokat Slippery Moon Productions néven futó produkciós cégének. A színész ezer éve küzd a mozgáskorlátozottak jogaiért, 2012-ben le is tartóztatták, amikor társaival a Capitol Hillen az egészségügyi költségvetés csökkentése elleni tiltakozáson vett részt.