A nézettségi adatokból érdekes következtetéseket vonhatunk le a tévénézési szokásokról, és úgy általában a magyar néplélekről.
A hírműsorok kiemelkedő nézettségi aránya – elsősorban a teljes lakosság körében, valamint a szórakoztató műsorok magas nézettsége is árulkodó lehet a mostani járványsújtotta helyzetben.
A 18 és 49 év közöttiek és a teljes lakosság körében is első helyen végzett a vasárnapi Álarcos énekes, az RTL Klub szórakoztató műsora: míg az előbbi korcsoportban 377 818 néző választotta ezt 20,5 százalékos közönségarányt produkálva, az utóbbiban 970 847 néző lett a végeredmény, itt is meggyőző, 20 százalékos közönségaránnyal. (A közönségarány azt jelenti, hogy az éppen tévét nézők hány százalékuk választja az adott műsort.)
És a második helyezett műsortól már szét is válik a fiatalabb korcsoport és a teljes lakosság preferenciája: míg a 18 és 49 év közöttiek körében a Drága örökösök a favorit, addig a teljes lakosság inkább a hírműsorokra van „rácsavarodva”. A fiatalabbak szívesebben nézik a szórakoztató tartalmakat, amikkel ki lehet lépni pár órára a kőkemény valóságból: a második helyezett pénteki Drága örökösök epizódot követi harmadik helyen a Fókusz vasárnapi „maszkos” különkiadása (16,2% közönségarány), negyedik helyen végzett a Konyhafőnök VIP múlt heti legnézettebb, keddi része (19,1% közönségarány), majd újra három Drága örökösök epizód következik, és csak a nyolcadik helyen szerepel először hírműsor, mégpedig a Tények vasárnapi kiadása 16,8 százalékos közönségaránnyal. A tizenegyedik helyen szerepel a TV2 új reality vetélkedője, a Farm VIP: a pénteki adást 265714-en nézték a fiatalok körében, ami 16 százalékos közönségarányt ért.
A teljes lakosság körében viszont a másodiktól a hatodik helyig hírműsorok szerepelnek: a második helyen végzett a TV2-es Tények 902 569 nézővel és 20,3 százalékos közönségaránnyal, utána három RTL Klubos Híradó következik a nézettségi listán, ezek is kiemelkedő, 20 százalékosnál magasabb közönségaránnyal. A hetedik helyen végzett a TV2 „cirkuszi” műsora, a Dancing with the Stars – Mindenki táncol 19,3 százalékos közönségaránnyal, aztán megint hírműsorok következnek.
Vagyis azt láthatjuk, hogy a teljes lakosság valóban ki van hegyezve a hírekre, és ebben a korosztályban szinte fej-fej mellett szerepel az RTL Klub Híradója és a TV2 Tényekje, mindkettő 20 százalék körüli, vagy magasabb közönségaránnyal. A 18 és 49 év közöttiek körében viszont az RTL Klub Híradója a nézettebb: 16 és 19 százalék közötti közönségarányt érnek el az adások, míg a TV2 Tények című hírműsora általában 3 százalékkal kevesebbet.
A délutánok mindkét korcsoportban a TV2-nek kedveznek: a szappanoperákban még mindig a TV2 az erősebb, ezt a napszakot most is rendre a TV2 nyeri, azonban a hatkor kezdődő hírműsoroknál már megfordul a tendencia.
A hétvége már nem ennyire egyértelmű: a szombatot a TV2 viszi a táncos esztrádműsorával, míg a vasárnapot az RTL Klub az álarcos show-jával. Azonban az utána következő Friderikusz-műsor, az Életünk története az RTL Klubhoz képest alacsonyabb közönségarányt produkál mind a teljes lakosság, mind a 18 és 49 év közöttiek körében: az előbbi korcsoportban 11,2 százalékot ért el, míg a vele egy időben a TV2-n futó Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpada című „álarcos” műsor 15,6 százalékot produkált az RTL-es műsorral párhuzamosan. Friderikusz Sándor műsora a 18 és 49 év közöttiek körében 9,5 százalékos közönségarányt ért el, a TV2 show-ja viszont 12,4 százalékot.
A Való Világ10 powered by Big Brother a héten átlagosan 4,9 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében, míg a teljes lakosságból átlagosan 130 ezren követték a villa lakóinak életét. A műsor több mint 800 ezer videóindítást generált az RTL Most-on, naponta átlagosan közel 110 ezren indították online a Való Világot.