Nemigen szokott előfordulni, de most mégis megtörtént: a kereskedelmi célcsoportban legyőzte a TV2 csatorna az RTL Klubot: míg az előbbi a múlt héten, főműsoridőben átlagosan 13,6 százalékos közönségarányt produkált, addig az utóbbi 11,2 százalékot. Na igen, véget ért a Drága örökösök.
Azért az RTL Klubnak sem kell szomorkodnia, mivel a múlt hét legnézettebb műsora a Keresztanyu című sorozat premierepizódja (kritikánk itt olvasható) lett, amit vasárnap vetített a csatorna. A teljes lakosság körében 1 038 355 nézőt vonzott, amivel 21,8 százalékos közönségarányt ért el a műsor, a kereskedelmi célcsoportban 365218 néző volt kíváncsi Molnár Piroskára és a többiekre, amely 21,3 százalékos közönségarányt jelentett.
Na de nézzük, mivel tudta megverni a Drága örökösök nélküli héten a TV2 az RTL Klubot! A hétköznapokon jelentkező (szilveszterkor és január 1-jén sem volt megállás) Exatlon Hungary című sport/showműsor Palik László vezetésével kivétel nélkül magas számokat produkált, a legnézettebb epizód a hétfői volt, ami a teljes lakosság körében a nyolcadik legnézettebb műsor volt a múlt héten 858 809 nézővel és 18,4 százalékos közönségaránnyal. A kereskedelmi célcsoportban a második helyet érte el 352 909 nézővel és 19,1 százalékos közönségaránnyal. A TV2 tehát az Exatlonnal tarolta le a hétköznapokat, és a Doktor Balaton című napi sorozat (kritikánk itt olvasható) is viszonylag jó eredményeket ért el: az ugyanabban az időben az RTL Klubon sugárzott Fókuszt legalábbis minden nap (hétfőn, kedden és szerdán sugároztak epizódokat, szilveszterkor és újév napján nem) megverte, és a különbség is hibahatáron túli: a sorozat a teljes lakosság körében 17-18 százalékos közönségarányt ért el, míg a Fókusz 11-12 százalékot. A kereskedelmi célcsoportban kicsit kisebb közönségarányt produkált, de így is verte a konkurens csatorna magazinműsorát.
A hétvégéken viszont az RTL Klub hasított mind a teljes lakosság körében, mind a kereskedelmi célcsoportban, de ez sem volt elég, hogy a teljes hetet megnyerje a csatorna. Vasárnap a TV2-n futó Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpadának második évada tudott egy picivel jobb eredményt elérni, de ezt is csak akkor, amikor a konkurens RTL Klubon véget ért a Keresztanyu. Ekkor a teljes lakosság körében egy kicsit erősödött a nézettség, és a kezdeti 12,6 százalékos közönségarány felkúszott 15,6 százalékra, de a kereskedelmi célcsoportban a legtöbb néző inkább az RTL Klubon maradt a Keresztanyu epizódja után is.
Itt most az a nagy kérdés, hogy a Drága örökösök kimagasló nézettsége után a Keresztanyu (RTL Klub) is meg tudja-e tartani ezt a kezdő magas nézettséget, vagy hátrányba kerül amiatt, hogy a TV2 már egy héttel korábban berúgta a motort, és elstartolt a Doktor Balaton, ami szintén napi sorozat lesz. Doktor Balaton vagy Keresztanyu? Keresztanyu vagy Doktor Balaton? Ezen a héten kiderül, mi pedig a jövő héten megírjuk, hogy alakult a verseny.