A rekordszámú új regisztráló részben a vasszigornak, részben a május 25-én debütáló Fubarnak köszönhető.
Az Amerikai Egyesült Államokban minden évben május utolsó hétfőjén tartják a Memorial Dayt, vagyis azt ünnepnapot, amikor az összes USA-tagállamban a fegyveres testületeknél szolgálatteljesítés közben elhunytakra emlékeznek. Egyúttal általában ez a hosszú hétvége jelzi egyúttal a nyári blockbuster-szezon kezdetét, amikor elkezdenek moziba kerülni az adott év legnagyobb durranásnak szánt filmjei. Az idei Memorial Day viszont a streaming tekintetében is mérföldkő volt:
A Netflixhez új előfizetők valóságos áradata özönlött be, miután az Egyesült Államokban (is) szigorítottak azon, hányan használhatják ugyanazt a Netflix-jelszót.
Az Antenna május 24-27. között lefolytatott új kutatása szerint a Netflix ezen időszak alatt az elmúlt 4 és fél év legtöbb amerikai feliratkozását hozó napját könyvelhette el: 26-án (pénteken) és 27-én (vasárnap) is közel 100 000 feliratkozást regisztrált.
No de miért pont ezeken a napokon hasított leginkább Amerikában a Netflix? Leginkább azért, mert a streaming óriás május 23-ától kezdődően kezdte el tájékoztatni a előfizetőit arról, hogy keményen fel fog lépni a jelszómegosztás ellen (de nemcsak az Egyesült Államokban, hanem világszerte, így Magyarországon is – erről korábban itt írtunk bővebben).
A streaming óriás Magyarországon is vasszigorra váltott: plusz pénzt kér minden egyes megosztott fiók után.
Tovább
A rekordszámú új előfizető a fentiek mellett részben még annak is köszönhető, hogy május 25-én került fel a Netflixre Arnold Schwarzenegger új tévésorozata, a True Lies – Két tűz között szellemi örökösének is tekinthető Fubar, ami még mindig sok helyen benne van a TOP10-ben (a PORT.hu kritikája itt olvasható el).
A Fubar nem árul zsákbamacskát, tényleg olyan, mintha új részekkel bővült volna az 1994-es True Lies – Két tűz között.
Tovább
Az Antenna Acquisition Drivers felmérésében kutatott négynapos időszak alatt az Egyesült Államokban a Netflix átlagosan 73 000 új előfizetőt szerzett, ami 102 százalékos javulást jelent a korábbi 60 napos átlaghoz képest. Ez a napi átlag még azoknál a korábbi kiugrásoknál is jobb eredmény, amelyeket a streaming óriás 2020 márciusában és áprilisában, a világméretű koronavírus-járvány miatt több országban is elrendelt karantén alatt tapasztalt.
Ráadásul ez a tendencia úgy tűnik, hogy júniusban is folytatódni fog. Nemrégiben ugyanis a Netflix-részvények árfolyama is megnőtt: 424,65 dollárral új 52 hetes csúcsot értek el. Ez persze még nem jobb annál a 700 dolláros részvényenkénti összegnél, ahol a Netflix 2021. novemberberében állt (és ami történelmi csúcs a cég életében).
2023 első három hónapjában egyébként a Netflix világszerte 1,75 millió előfizetővel bővült, így jelenleg 232,5 milliós előfizetői táborral rendelkezik. A streaming óriás azonban már nem közül részletes jelentést a negyedéves előfizetői szám növekedésére vonatkozóan, ehelyett inkább a bevételre, mint elsődleges pénzügyi mutatóra összpontosít. Ezen persze nincs is mit csodálkozni, elvégre ha valakinek a cége negyedévente 8 milliárd dolláros bevételt termelne, valószínűleg az az illető is ezt kürtölné világgá, nem igaz?