Kiderült, miért kukázták a Batgirlt. Állítólag stratégiai váltás áll a háttérben. Kiderült az is, mikor olvad össze az HBO Max és a Discovery+.
Lezajlott a Warner Bros. Discovery második negyedéves eredménybeszámolója, amelyen David Zaslav cégvezér is szót kért. Nem köntörfalazott, és kifejtette, hogy átszervezték az üzletágat, és a Marvel Studios példáját követve tervezik meg a DC jövőjét.
Zaslav azt is hozzátette, hogy a vállalat arra fog összpontosítani, hogy "hogyan tudjuk az egyes filmeket általánosságban a lehető legjobbá tenni", de azt egyelőre nem árulta el, hogy kik lesznek a DC-ért felelős csapat tagjai.
Zaslav kitért a Batgirl, valamint a Scoob! című Scooby-Doo animációs film leselejtezésére is, ami valójában arra vezethető vissza, hogy a kifejezetten streamingre készült filmek közel sem hoznak akkora bevételt, mint a mozikban debütáló filmek, amelyek később streamingre kerülnek, mint például az új Batman.
Zaslav elmondta, hogy alaposan megvizsgálták a direct-to-streaming üzletágat, mivel most már hozzáférnek az összes adathoz, és látják, hogy az emberek miként fogyasztják ezeket a platformon, milyen gyakran vásárolják meg, és előfizetnek-e miattuk a szolgáltatásra. A konklúziójuk pedig az lett, hogy
semmilyen gazdasági érv nem szól amellett, hogy a drága filmek közvetlenül streamingre kerüljenek – és ez az oka a stratégiai váltásnak.
A vezető a vállalatnak a mozis megjelenések iránti elkötelezettségét is hangsúlyozta, mondván:
A fókuszt a mozira helyezzük, és amikor a mozis filmeket az HBO Maxra hozzuk, úgy találjuk, hogy lényegesen nagyobb értéket képviselnek".
Zaslav még egyszer megismételte, hogy a Warner Bros. Discovery „nem mutat be egy filmet, csak azért, hogy keressünk rajta némi aprót. Csak akkor adunk ki a kezeink közül egy filmet, ha hiszünk benne."
A vezérigazgató ezzel gyakorlatilag megerősítette a közösségi médiában elterjedt pletykákat, mi szerint a Batgirl rosszul teljesített a korai tesztvetítéseken.
Zaslav így összegezte a mondandóját:
A cél a DC márka fejlesztése, hogy a DC karakterek is fejlődjenek, de a mi feladatunk az is, hogy megvédjük a DC márkát. És ezt fogjuk tenni."
A cég az eseményen bejelentette az HBO Max és a Discovery+ összevonásának ütemtervét is: JB Perrette, a streamingért és játékokért felelős globális vezérigazgató és elnök szerint az HBO Max és a Discovery+ egyetlen szolgáltatásként fog elindulni az Egyesült Államokban 2023 nyarán, majd 2023 őszén Latin-Amerikába, 2024 elején Európába, 2024 közepén az ázsiai és csendes-óceáni térségbe, 2024 őszén pedig további piacokra is eljut.
A WBD azt nem jelentette be, hogy mi lesz az egyesített szolgáltatás új márkaneve, és a vezetők nem beszéltek az egységes streamingszolgáltató árképzéséről sem.
Még az sem biztos, hogy az HBO márkanév része lesz az egységes, közvetlenül a fogyasztóknak szánt WBD-platform nevének. Perrette elmondta, hogy a vállalat kutatást végez az „HBO Max” név fogyasztói megítéléséről. Az HBO azonban továbbra is jelentős márka marad a vezérigazgató szerint:
Az HBO mindig is a jelzőfény és az a márka lesz, amely a televíziós minőséget jelenti.”
A második negyedévben a WBD HBO Max, HBO és Discovery+ előfizetői száma együttesen 92,1 millió volt, ami 1,7 millióval több az előző negyedévi 90,4 milliónál.