A Variety magazin évösszegző listáján is látszik: 2022 is elég masszív volt.
Caroline Framke és Daniel D'Addario, a Variety újságírói összeállították a maguk szubjektív, tízes listáját 2022 legjobb sorozataiból. A PORT.hu szerkesztősége a tizenkilenc címet (egy sorozat mindkét listán szerepel) tovább rostálva felállította az elmúlt év 10 legjobb sorozatának listáját. De tényleg, ezeket mindenképp látnod kell!
10. Mo világa (Netflix)
A Netflix egyik igazi meglepetése volt ez a sorozat, amely Mo Amer humorista életét dolgozza fel. Mo palesztin menekült, aki egyik napról a másikra él a texasi Houstonban. Ez gyakran eléggé kegyetlen, bizarr, sőt még vicces is. Mindez Amer sajátos, komikus hangvételének köszönhető, és annak, hogy a társadalom egy olyan rétegét tette meg főszereplőnek, akikről kevés szó esik a képernyőn.
(Caroline Framke)
9. WeCrashed (Apple TV+)
A széria karakterdráma formájában dolgozza fel a munkakörnyezettel foglalkozó, 2019-ben hatalmasat bukott cég, a WeWork történetét. A középpontban a cég vezérigazgatója, Adam Neumann (Jared Leto) és felesége, Rebekah (Anne Hathaway) áll. Érdekes párt alkotnak: egy bukott üzletember és egy kudarcokkal teli színésznő.
(Daniel D'Addario)
8. Lányok Derryből (Netflix)
Lisa McGee sorozata nemcsak rettentően szórakoztató, de kiválóan ráhangolódik a felnőtté válással járó megaláztatásra és örömökre. Ráadásul mindez az 1990-es években, az észak-írországi konfliktus utolsó éveiben játszódik Derryben.
(Caroline Framke)
7. Barry (HBO Max)
Hogy ez a bérgyilkossá lett tengerészgyalogosról szóló széria vígjáték-e vagy sem, az mostanra eldőlt. Olyan az egész, mint a – szintén HBO-s – Maffiózók: kőkemény dráma, poénokkal. A címszerepet játszó Bill Hader tökéletesen mutatja be a karakter visszafordíthatatlan zuhanását a sötétségbe, de a harmadik évadban Sarah Goldberg is remekel Sally szerepében. Természetesen mindehhez pörgős akciójelenetek is társulnak.
(Daniel D'Addario)
6. Rossz nővérek (Apple TV+)
Sharon Horgan író és producer sajátosan értelmezte újra a belga Caln című sorozatot. A feketekomédia sztoriját szülőföldjére, Írországba ültette át, itt jön össze a négy nővér, hogy kimentsék testvérüket egy bántalmazó kapcsolatból. Mindezt fűszerezi egy megoldásra váró gyilkosság és a borús családi kötelékek. Bár az első évad lezárja a történetet, az Apple TV berendelt egy újabb szezont.
(Caroline Framke)
5. Andor (Disney+)
Az év egyik nagy durranása volt a Star Wars előzménysorozat, amely egy magányos zsoldos útját követi, aki végül a Rogue One kőkemény lázadója lesz. Hátborzongató képet fest arról, miként terjed el a fasizmus és kényszerít lázadóvá. Szokatlan megközelítése ellenére mégis megtalálja a helyét a Star Wars-univerzumban.
(Caroline Framke)
4. Tokyo Vice (HBO Max)
Bár csak az első epizódot rendezte Michael Mann, de az egész széria az ő hangulatát tükrözi. A történetben egy újságíró a japán alvilág mélyébe csöppen, ahol a fények halványak, az indítékok pedig még homályosabbak. A sorozat tökéletesen vázolja fel az erőviszonyokat, és egy remekül megrajzolt karaktert állít szembe egy éles kontúrokkal felfestett világgal.
(Daniel D'Addario)
3. A kibukott (Disney+)
Elizabeth Holmes (Amanda Seyfried) története tökéletes példája annak, amit a kapitalizmus épp kibontakozó, ciklikus szerkezetének nevezünk. Úgy képes együttérzést kelteni a nézőben, hogy nem rimánkodik érte, hanem mély és határozott vonalakkal vázol fel egy karaktert. Mindeközben a fellendülő online technológia kapzsiságát is bemutatja. Holmes egy olyan szörnyeteg, melyet korunk gazdasága hozott létre.
(Caroline Framke+Daniel D'Addario)
2. A rezervátum kutyái (Disney+)
A 2021-ben indult sorozat második szezonja sokkal magabiztosabb és lelkesebb. Az öngyilkos barátjukat gyászoló, elválaszthatatlannak hitt gyerekcsapat mostanra szétszéledt, így az évad egyes epizódjainak középpontjában más-más karakter és konfliktus áll. Egyszerre szürreális és bölcs sorozat valami olyan természetességet és melegséget áraszt, amiért érdemes tévét nézni. Nem hiába Taika Waititi az egyik kreátora.
(Caroline Framke)
1. Eufória (HBO Max)
Hangos, pimasz, bátor és sokkoló sorozat, amit a közösségi média korszaka termelt ki. A középiskolás szereplők története ebben az évadban egy iskolai játékban csúcsosodik, melynek során szembesülnek saját félelmeikkel, és azzal, mit utálnak magukban. Ez az, ami egy rosszabb író kezéből könnyen kifolyna, de az Eufória magabiztosan veszi az akadályt.
(Daniel D'Addario)
(via Variety)