Christopher Nolan feltárta, melyik képsort szereti leginkább saját alkotásából – nem azt, amelyikre gondolnál!
A Batman-trilógia, az Eredet, a Csillagok között és a Dunkirk alkotójának várva várt új filmjét több halasztás után végül augusztus 26-án mutatták be a magyar és szeptember 3-án az amerikai mozik. Így a saját szemünkkel is láthattuk, valóban milyen mozgalmas és látványos volt a mozgalmasnak és látványosnak ígért mű.
Az egy közelgő új hidegháború fenyegető árnyékában játszódó Tenetben van több időinverziós akciójelenet (amelyek közül az egyik kifejezetten monumentális) és egy olyan, eposzi léptékű képsor is, amelyben egy Boeing 747-est nekivezetnek egy hatalmas raktárépületnek. S mivel Nolan köztudottan nem kedveli a CGI-t, amit lehetett, trükkök nélkül oldottak meg.
A rendező saját kedvenc részét mégsem ezek között a jelenetek között kell keresnünk: ő egy amolyan „futottak még” képsort szeret a legjobban. „Az egyik kedvenc mozzanatom, ami igazából egy kicsit felesleges, amikor lenézünk a hajó orrából, és látjuk, hogy a hullámok visszafelé mennek. Ez az a rész, amikor a jégtörő hajón vagyunk, és arra gondoltunk, mi lenne, ha megpróbálnánk kirakni valahova a kamerát, és hozzárögzítenénk a hajótörzs oldalához.
Hoyte (Hoyte Van Hoytema operatőr – a szerk.) és Ryan (Ryan Monro), a bühnemesterünk, találtak egy kis bemélyedő hajóablakot a hajótesten, és építettek oda egy sínt a kamerának, és így egy rúddal fentről hozzáfértünk. Szóval
elég komplikált volt összehozni a jelenetet, és azt hiszem, nem is mertük volna megcsinálni
ezekkel a kamerákkal, amikor még elkezdtük rajtuk a munkát A sötét lovag forgatásán. De ahogy telik-múlik az idő, egyre több tapasztalatra teszel szert, és már ezt a technológiát is (a 70mm-es IMAX kamerákat – a szerk.) úgy használod, mint bármi mást. És ez igazán felszabadító” – mondta Nolan egy nemrég készült interjúban.
(via Movieweb)