Az inkognitóban lévő komikust majdnem meglincselték a felheccelt tömegek az áldokumentumfilm egyik jelenetének felvétele közben. De nem ez volt az első produkció, amelynek elkészülte majdnem az életébe került…
Ahogy arról korábban már többször is írtunk, október 23-án érkezik (a Magyarországon is elérhető Amazon Prime Video streaming szolgáltatásra) a kazah riporter amerikai kalandjairól szóló második nagyjátékfilm, amiről időközben kiderült, hogy nem a korábban elterjedt Borat: Gift of Pornographic Monkey to Vice Premiere Mikhael Pence to Make Benefit Recently Diminished Nation of Kazakhstan a címe, hanem az, hogy Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (A következő Borat mozifilm: A bámulatos megvesztegetés leszállítása az amerikai rezsimnek, hogy naggyá tegye az egykor dicsőséges kazah nemzetet – hogy mi is az a bámulatos megvesztegetés, az már a film előzeteséből is kiderül).
A Borat 2. kapcsán pedig Cohen a napokban közzétett a Time magazinban egy véleménycikket We Must Save Democracy From Conspiracies (Meg kell mentenünk a demokráciát az összeesküvés-elméletektől) címmel, amelyben több olyan necces helyzetet is ismertet, amikbe gerillamódszerekkel, azaz „kandi kamerával” forgatott filmjei készítése közben került.
Az egyik ilyen még a 2009-es Brüno készülte közben történt, annak a jelenetnek a forgatásakor, amikor Cohen a meleg osztrák divatszakértőt megformálva egy Straight Dave nevű MMA-harcos bőrébe bújva kihívja egy verekedésre volt szeretőjét, egy Lutz nevű férfit, de a küzdelem közben megkívánják egymást, és a nyílt színen szexelni kezdenek – egy olyan, nem statisztákból, hanem igazi rasszista és homofób déliekből álló tömeg előtt, amelynek tagjait alaposan felkavarta a történtek ilyetén fordulata...
„Arkansas-ban, amikor ketrecharcosként kihívtam bárkit a közönségből egy küzdelemre, és a kamu expasim jelentkezett, végül elég kemény pettingbe kezdtünk, amivel majdnem felkelést szítottunk. A tömeg (amelynek tagjai közt voltak nemrég szabadon engedett rabok, akiken horogkeresztes tetoválás díszelgett) homofób gyalázkodásba kezdett, és elkezdtek mindenféle tárgyakat, köztük fémszékeket dobálni ránk. Ha nem lett volna ott egy csapóajtó és egy menekülő alagút, amin keresztül távozhattunk,
azt hiszem, eszméletlenre vertek volna”
– írja a színész.
De a Borat 2. forgatása sem volt kevésbé veszélytelen. Még a nyáron történt, mi is írtunk róla (csak akkor még nem lehetett tudni, hogy a szóban forgó film felvételéről van szó), hogy Cohen álruhában felbukkant egy szélsőjobbos találkozón Washingtonban, felment a színpadra, és elkezdett egy rasszista nótát énekeltetni a tömeggel, egyre durvább szöveggel, amire persze az emberek gyanút fogtak, és zúgolódni kezdtek. Amit azonban nem láthattunk az erről készült és nyilvánosságra hozott felvételen, az az, ami utána történt.
„Amikor a szervezők felviharzottak a színpadra, én elrohantam a közelben parkoló menekülőautómhoz. A feldühödött tömeg azonban az utunkat állta, és az emberek ököllel verni kezdték a jármű oldalát.
Az overálom alatt golyóálló mellény volt, de még így is kevésnek éreztem magam azokhoz képest, akik félautomata fegyverekkel voltak felszerelkezve.
Amikor valaki feltépte az ajtót, hogy kirángasson, a teljes testsúlyommal kellett visszatolnom az ajtót, amíg az autó el tudott onnan manőverezni. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy egy darabban kijutottam a helyszínről. A következő néhány hétben fog eldőlni, hogy Amerika is ilyen szerencsés lesz-e” – olvasható Cohen írásában, amit teljes egészében itt találunk.
(via IndieWire)