A jelek szerint a koronavírus ideje alatt kiéheztek az emberek a nevetésre: Johnny Knoxville őrült akciókomédiája berobbant, a Moonfall viszont katasztrofálisan teljesített a jegypénztáraknál.
Az elmebeteg mutatványokat felsorakoztató franchise negyedik darabja premierje első hétvégéjén nem várt, 23,5 millió dolláros bevételt hozott az észak-amerikai mozikban, amivel letaszította az elmúlt nyolc hétből hatot a box office toplista csúcsán töltő Pókember: Nincs hazaút című filmet a trónról. Az eredmény azért is lenyűgöző, mert tisztán vígjátéknak nagyon régen nem sikerült már az élre törnie.
Ahogy azt mi is megírtuk, Johnny Knoxville ezzel a filmmel búcsúzik a Jackasstől, és a Jackass Forever meglepő módon a kritikusoknak is bejött: 85 százalékon áll a kritikaösszesítő Rotten Tomatoes oldalán. A filmre egyébként főként a férfiak voltak kíváncsiak (a nézők 68 százaléka volt férfi), ami nem számít váratlan fordulatnak, az viszont annál inkább, hogy a közönség elég nagy részét (25 százaléknyit) a 35 év felettiek tették ki.
A hazánkban is bemutatott Moonfallnak viszont sajnos semmi oka nincs az ünneplésre. A katasztrófa/sci-fi mindössze 10,1 millió dollárt szedett össze, 3446 helyszínről. Az eredmény még gyászosabb, ha hozzátesszük, hogy Roland Emmerich alkotása minden idők egyik legdrágább független produkciójaként 140 millió dolláros költségvetésből készült.
„Egy ilyen időszakban, amikor a világ a szemünk láttára esik szét, ki akar még a vásznon is katasztrófát látni?
Inkább a Jackassre mentek el röhögni” – kommentálta a történteket David A. Gross, a Franchise Entertainment Research elemző cég vezetője.
A Moonfallnak ugyanakkor még ezzel a vérszegény eredménnyel is sikerült a box office toplista második helyére kerülnie, éppen csak megelőzve a Pókember: Nincs hazaút című szuperhősfilmet, amely ezen a hétvégén már csak 9,6 millió dollárt kalapozott. Összesítve viszont a mű már 748,9 millió dollárnál jár, ami azt jelenti, hogy hamarosan letaszíthatja minden idők legnézettebb filmjei közül a bronzérmes Avatart a dobogóról (James Cameron 2009-es sci-fije 760 milliós hazai bevétellel dicsekedhet).
(via Variety)