Az ausztrál színésznő generációjának talán legjobbja. Szokás mondani, hogy azok közé tartozik, akiket akkor is megnéznénk, ha csak egy telefonkönyvből olvasnak fel. Most valami ilyesmit tesz.
Hajléktalan, hírolvasó, tetkós lotyó, marketing szakember, melós és még jó pár más arc és személyiség. Cate Blanchett 13 különböző karaktert személyesít meg legújabb filmjében. A videóművész Julian Rosefeldt által még 2015-ben eredetileg videóinstallációnak készített Manifesto-t sokáig ausztrál, amerikai és német múzeumokban vetítették, mielőtt felvetődött a megfilmesítés ötlete. Minden karakter egy-egy híres, különböző korokból származó művészeti kiáltványt, vagyis manifesztót szaval el, ami rendszerint nem áll összhangban az általuk játszott figura (jellem)vonásaival és külsejével.
A Manifesto filmváltozatának első előzetes most jött ki, 2 perc és 7 másodpercben is sokat mutatva be – például a különböző karakterekből –, azt viszont nehéz eldönteni, mennyire veszi komolyan magát a színésznő és a rendező. Az olyan állítások, mint a „Semmi sem eredeti. Ennél fogva bárhonnan lophatunk, ha valami a rezonál bennünk és táplálja a képzeletünket” nyilván idézőjelben hangzanak, mert 13 különböző módon kimondva biztosan fárasztó ezt halálosan komolyan venni. Persze Blanchett komoly művész, az is előfordulhat, hogy mindent, amit mond – írók, filmesek vagy éppen építészek kiáltványát - tényleg szó szerint kell venni, és az teljesen biztos, hogy ez a film az idei filmfesztiválok nagy kedvence lesz. Az jóval kevésbé biztos, hogy széleskörű forgalmazásba kerül.
Arra például komoly összeget tennék, hogy egy hazai forgalmazó sem fog vele kockáztatni, de talán valamelyik fesztivál bevállalja. Jelenleg még a kinti bemutatónak sincsen dátuma, csak annyit tudni, hogy a Sundance Fesztiválon mutatják be először, és senki ne számítson történetre, jellemfejlődésre, drámára vagy karakterívre, mert kísérleti munkáról van szó. Nagyon kísérleti munkáról!