A férj is ember, és egy évben egyszer mondjunk róluk valami jót is, ezért összeszedtük 10 kedvenc párkapcsolati filmünket.
Holtodiglan (2014)
Nick (Ben Affleck) és Amy az ötödik házassági évfordulójára készül. Gazdagok és elégedettek, ám az ünnep estéjén a feleségnek (Rosamund Pike) nyoma vész. Hamarosan kiderül, hogy a látszólag boldog pár élete tele volt félelmetes, sötét titkokkal, és mindenki a férjre gyanakszik, aki eleinte képtelen kiállni önmagáért, és még inkább magára tereli a zsaruk és a média figyelmét. David Fincher elsősorban azzal vitte sikerre a filmet, hogy Affleck valóban korlátozott színészi eszköztárából előnyt kovácsolt: a minimális arcjáték, a félszeg, kicsit bocsánatkérő mosoly, amiről nem lehet tudni, hogy bizonytalanságot vagy bűntudatot takar a cselekmény szerves részévé és mozgatórugójává válik és ez egy zseniális húzás – és az sem mindegy, hogy sokáig nem is tudjuk, mit is akart elérni az eltűnt feleség. Kritikánk a filmről ITT.
Férjek (1970)
Harry, Archie és Gus három középkorú jó barát. A tipikus amerikai középosztálybelieket testesítik meg, akik családjukkal a kertvárosban élik egyhangú, eseménytelen és unalmas életüket. A három férfi az egyik hasonló korú barátjuk temetésén szembesül a halál fenyegető jelenlétével. A helyzet szorításából többnapos tivornyával próbálnak kitörni, majd hirtelen ötlettől vezérelve átruccannak Londonba, hogy felcsípjenek néhány nőt. A vidámnak ígérkező út azonban mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket. John Cassavetes filmjében, amelynek Ben Gazzara és Peter Falk mellett ő a harmadik főszereplője, a kapuzárási pánikból csinált elgondolkodtató és sokszor megható drámát.
A rózsák háborúja (1989)
A vérbő fekete komédia egy tizenhét éves házasság megromlásának, darabokra hullásának hiteles krónikája. Rózsáék háborúja – merthogy a pár Oliver és Barbara Rose - a nemek háborújáról szól. A nagy szerelemről, amely néhány csodálatos, romantikus pillanattal kezdődik, az oltár előtt folytatódik, majd eljut a válóperes ügyvéd (ez Danny DeVito, aki egyben a film rendezője is) irodájába. De ez még mindig nem a végállomás: Oliver és Barbara, az egykor boldog pár nemsokára saját szobájában találja magát, a barikád két oldalán. A nehéztüzérség akcióba lép. Repül a váza és a gyertyatartó, és a helyzet egyre rosszabbodik, Michael Douglas és Kathleen Turner pedig életük alakítását nyújtják.
A tengernél (2015)
Van, amikor egy párkapcsolat története azért lesz több annál, ami, mert egy olyan pár játssza el a főszerepet, akiknek szintén van egy saját – mégis mindenki által ismert – története. Jelen esetben Angelina Jolie-ról és Brad Pittről van szó, Angelina pedig egyben a rendező is, így nyilván az ő nézőpontjából látjuk azt, ami a '70-es években Franciaországában nyaralni érkező amerikai házaspárral történik. Roland író, a felesége, Vanessa pedig gyönyörű, de nem boldog, pláne úgy, hogy a férfi sokat iszik. Házasságuk a jelek szerint válságban van. Ahogy egyre több időt töltenek a többi utazóval, köztük Leával és Francois-zal, az újdonsült házasokkal, vagy Michellel és Patrice-szal, a két helybélivel, az amerikai pár lassan szembenéz saját élete megoldatlan problémáival. Ahogy Jolie és Pitt is végül szembenézett a problémáival, és talán ez a film segített nekik.
Blue Valentine (2010)
Cindy és Dean házassága hullámhegyekkel és -völgyekkel tarkított. A kapcsolatuk most megint megromlott, ám úgy tűnik, hogy ezúttal végleg eltávolodtak egymástól. Ebben az is szerepet játszott, hogy míg Dean megmaradt ugyanolyan egyszerű srácnak, mint amilyen egykoron volt, Cindy viszont sok álmát volt kénytelen feladni. Úgy döntenek, hogy még egy próbát tesznek, hátha sikerül megmenteni a kapcsolatukat, és mindez azért válik olyan széppé, mert mindent a legelejéről látunk, amikor még minden csodás volt, Michelle Williams és Ryan Gosling között pedig elképesztően működik a kémia.
A szabadság útjai (2008)
Frank (Leonardo DiCaprio) és April (Kate Winslet) mindig igyekezett elkerülni a középszerűség csapdáját. Ám a kertvárosi környezetben, ahová költöztek, lassan maguk is olyanná válnak, amitől annyira irtóznak: középszerű, unalmas középosztálybeli emberekké. April merész tervet sző, hogy kizökkentse kapcsolatukat ebből a kerékvágásból. Párizsban, az ismeretlen, ám izgalmas világvárosban akar új életet kezdeni. Ám amikor tényleg dönteni kell, pánikba esnek. Az egyik mindenáron szabadulni próbál a mostani helyzetből, a másik ugyanakkor bármilyen megalkuvásra képes. Sam Mendes tud valamit a párkapcsolatokból, mivel két filmjével is szerepel ezen a listán – ez a komolyabbik.
Őrült, dilis, szerelem. (2011)
Hajlamosak lehetünk azt gondolni, hogy ez a film erről szól, hogy a bámulatosan kigyúrt test, sima modorú Ryan Gosling összejön a hatalmas szemű Emma Stone-nal, de ez csak egy mellékszál, ami – spoiler riadó! – legvégül összekapcsolódik a főszállal, amely arról szól, hogy Steve Carell vissza akarja hódítani a feleségét. Aki Julianne Moore, és aki érzelmi kómában lévő ura helyett egy másik pasit választott, de a régi érzés ott van még valahol mélyen, mert akik ennyi időt lehúztak együtt, azokban ott szokott lenni, és a vizuálisan és mentálisan is feltuningolt Carell pedig csatába indul az asszonyért, mint egy igazi férj!
Apádra ütök (2000)
Az egész tulajdonképpen arról szól, mi mindent meg nem tesz – vagy le nem nyel - az ember, hogy elvehesse szíve szerelmét, még azt is, hogy elfogadja annak teljesen hibbant családját. Itt éppen Ben Stiller házasodna, ám Robert De Niro nem adja könnyen a lányát, merthogy szupermagasak az elvárásai leendő vejével szemben. És megkezdődik a szivatások sora, Stiller pedig mindent, de tényleg mindent elvisel – igaz, az a legnagyobb károkat pont ő okozza. Az egész egy vicc, a leánykérés égés, az eredmény pedig a világ legkellemetlenebb háztűznézője. És mivel Bekúrék – igen, ez lett a magyar fordítás a Fokkerből – házassága márványszilárdságú, készült két folytatás is.
Ghost (1990)
Ilyen egy igazi férj (Patrick Swayze), jó kis pénzügyi állása van, és még halála után is csak a feleségére gondol, és akiben olyan erősen lángol a szerelem, hogy nem tudja itthagyni az árnyékvilágot. A közelben marad és mindent elkövet, hogy segítsen az asszonynak (Demi Moore). Annyira szereti azt a nőt, hogy még kézműveskedni is hajlandó a kedvéért, és együtt korongoznak, pedig a pasi csak egy szellem, sőt, még arra is hajlandó ez a szent ember, hogy egy kis időre Whoopi Goldberg testébe költözzön a cél érdekében. Az ilyet meg kell tartani, még akkor is, ha már elindult a fény felé.
Továbbállók (2009)
A harmincas pár, Burt (John Krasinski) és (Maya Rudolph) gyereket várnak. A terhesség problémamentesnek ígérkezik, de a srác excentrikus szülei, akiknél eddig laktak, közlik, hogy elköltöznek Coloradóból, így a fiatalok úgy döntenek, az izolált farm helyett máshol raknának fészket, lehetőleg barátokhoz vagy rokonokhoz közel. Útra kelnek tehát, hogy meglátogassák a szélrózsa minden irányában élő barátokat és családtagokat, és hogy értékeljék a szóba jöhető élőhelyeket. És szép lassan kiderül, hogy egyikük sem követendő példa, vagyis mindent maguknak kell majd kitalálniuk és megoldaniuk, mind a gyerekneveléssel, mind a házasságukat illetően, amivel az égvilágon semmi baj nincs. Sam Mendes megértően és nagyon szimpatikusan mutatja meg, milyen az, ha egy házaspárnak segítség nélkül, magának kell megtalálnia az útját.