Ma is hátborzongató, ahogy az angyalarcú Mickey Rourke az ördögi De Niro megbízásából nyakig merül egy sötét mágiával átitatott bűnügybe.
1987 elképesztően jó év volt Hollywoodban, hiszen csupa olyan ma is imádott kultfilmet vetítettek a mozik, mint a Halálos fegyver, a Predátor, a Jó reggelt, Vietnam!, a Dirty Dancing, az Evil Dead 2, az Űrgolyhók, a Robotzsaru vagy A menekülő ember. És persze minden idők egyik legjobb film noirja, a misztikus elemekkel és fülbemászó jazzdallamokkal alaposan megspékelt Angyalszív is ebben az évben készült.
A film pont úgy indul, mint a fekete-fehér Bogart-klasszikusok. Egy csálé nyakkendős, keményöklű nagyvárosi magánnyomozó, Harry Angel (Mickey Rourke), aki természetesen láncdohányos, alkoholista és szeret monologizálni (persze csak egy magnetofonra) az '50-es évek New Orleansában különös megbízást kap egy gazdag és titokzatos megbízótól (Robert De Niro), hogy találjon meg egy eltűnt zenészt, Johnny Favourite-et. Az, hogy megbízó neve Louis Cyphre , már az első öt percben kiderül - és természetesen ez az ördögi név már itt előrevetíti, hogy az angyalarcú Angel nyomozóra milyen pokoli dolgok várnak.
Míg a film első fele a bűnös nagyvárosban játszódik, ahogy bonyolódik az ügy és egyre több a hulla, úgy jutunk el a főhőssel együtt New Orleansból a vidéki Louisianába, a jazzkarneválok, a mangrove mocsárra épült, elszegényedett falvak, bizarr vudu szertartások világába. A cirkuszi jövendőmondók szemfényvesztéseit fokozatosan felváltja a csirkeláb-talizmános fekete mágia, és a főhőshöz hasonlóan a nézőt is elkezdi az őrületbe kergetni.
A filmvégi nagy csavar persze könnyen kiszámítható azoknak, akik legalább két novellát elolvastak már H. P. Lovecraft 1920-as években játszódó horrortörténeteiből, de az Angyalszívben nem is a sztori a fontos, hanem a zene és a színészi alakítások - és persze az az egyedi, okkult noir hangulat, amitől a mai napig emlékezetes tudott maradni ez a film.
Mickey Rourke és Robert De Niro életük egyik legjobb alakítását nyújtják ebben a filmben. Pedig Alan Parker rendező Angel nyomozó szerepét eredetileg Al Pacinónak vagy Jack Nicholsonnak és De Nirónak is felajánlotta, mielőtt Rourke-ra esett a választása. A titokzatos megbízót is Marlon Brando játszotta volna eredetileg, ha a '80-as évek közepére nem vonul vissza teljesen a filmezéstől. A rendező ugyanis már 1978-ban elhatározta, hogy krimit forgat William Hjortsberg Falling Angel című regényéből, de a Kínai negyed stílusában, és úgy, hogy a cselekmény helyszíne New York helyett a hollywoodi filmekben rendre a vudu mágia központjaként szereplő New Orleans lesz. Ebbe viszont csak a '80-as években egyezett bele a szerző - viszont kifejezetten tetszettek neki Alan Parker változtatásai.
A rendkívüli film rendkívüli forgatásáról rengeteg érdekesség maradt fenn, a filmrajongók legnagyobb örömére:
- Bár három színésznő is fedetlen keblekkel látszódik az Angyalszívben, Mickey Rourke és Lisa Bonet fülledt szexjelenetéből a filmet forgalmazó TriStar stúdió kérésére ki kellett vágni azokat a részeket, amikor véres eső hullik Rourke pucér seggére, máskülönben az Angyalszív a nem túl közönségbarát X-kategóriába került volna az amerikai mozikban (ugyanoda, ahová a pornók és a trancsírhorrorok).
- Lisa Bonet a forgatás idején még csak egy 20 éves, alig ismert tévés színésznő volt. Ki is rúgták a Cosby Show-ból, miután kiderült, hogy az Angyalszívben meztelen jelenetet vállalt. Ezt egyébként egy mindössze négyfős stáb vette fel a két színésszel.
- Bonet bizarr csirkeáldozós vudu szertartásán ugyan igazi tyúkok ugráltak a színészek körül, a feláldozott csirke viszont már mű volt, és egy speciális csövön keresztül spriccelt belőle a művér a ledér öltözetben vonagló színésznőre.
- Igazi volt viszont az a kivágott szív, amit a Angel a meggyilkolt jósnő, Madame Krusemark hullája mellett talált. Ezt egy kórház biztosította a stábnak.
- Bár Angel többször is elmondja a filmben, hogy fél a csirkéktől, Mickey Rourke ekkoriban kutyafóbiás volt, így amikor a rosszfiúk ráeresztettek egy megtermett vérebet, nem nagyon kellett megjátszania, hogy rettegve menekül előle.
- Az éttermi tojásfeltörős jelenet Robert De Niro rögtönzése volt, eredetileg nem is szerepelt a forgatókönyvben.
- Robert De Nirónak és Mickey Rourke-nak is nagy könnyebbséget jelentett, hogy bevihették a kedvenc tárgyaikat a forgatásra. Cyphre sétapálcáját De Niro még Párizsban vette, az Angel fiókjában látható limlomok pedig mind Rourke saját kacatjai voltak.
- A film producere Mario Kassar mellett Andy Vajna volt, aki olyan jó barátságot ápolt Alan Parkerrel, hogy később elhívta Budapestre, és a rendező itt forgatta le Madonnával és Antonio Banderasszal az Evitát.