A hős esztétikai orgiája után ismét egy olyan gyönyörű kínai film örvendezteti meg a szemet, mely az ősi kínai mitológiát veszi alapul. 859-ben zajlik a történet, a Tang dinasztia dicsősége már régen oda, az országban tombol a korrupció és titkos, harcosokból verbuválódó szervezetek tűzik ki nemes céljukká a kormány megdöntését. A rendőrség minden erejét bevetve harcol a csapatok ellen, melyeknek legveszélyesebbike a Repülő Tőrök Klánja nevet viseli. Ezt a bandát próbálja elkapni két zsaru, Leo és Jin, mégpedig úgy, hogy a nagy valószínűséggel a csapathoz tartozó vak táncoslányt, Mei-t rabul ejtik, majd egyikük beépített emberként kiszabadítja hogy így jusson a Tőrök nyomába. Jin és Mei azonban egymásba szeretnek az úton, a történet végén pedig már inkább szól minden a szerelemről, mint az összeesküvésről.
Minden valószínűséggel Zhang Yimou az a kínai rendező, akit A hős című film után a hazai közönségnek sem kell bemutatni, s a direktor zsenialitásáról sem kell talán meggyőzni senkit. Mielőtt e tehetséges filmkészítőt bárki beskatulyázná a wuhszia-műfaj korlátai közé, tudni kell a mesterről, hogy nem ez a műfaj az, melyben filmográfiájának projektjei a legnagyobb számban készültek. A hős után azonban talán kissé gyors lehet ez a tempó, Zhang Yimou azonban saját bevallása szerint tökéletesen ki akarta aknázni a műfajban rejlő lehetőségeket, ami részben sikerült is neki, hiszen a Repülő Tőrök klánja szinte tökéletes wuhszia.
A látvány ezúttal is elképesztő, noha ezúttal nem Christopher Doyle felelt a vizualitásért, hanem Zhao Xiaoding, aki szintén remek munkát végzett, az ukrán táj igazi őstermészetként válik a film tökéletes hátterévé. Az egyetlen érezhető különbség a két film közt a realitáshoz való viszony, a Repülő Tőrök Klánjának története ugyan elődjéhez hasonlóan nem a valóság kiábrándító közegében játszódik, a szerelem, gyűlölet és a bosszú ábrázolásában azonban kevésbé fennkölt. A végső összecsapás látványában nem mérhető A hős tavon zajló csatájához, de sokkal valósághűbb is annál. Folyik a vér és tombol az erotika és az érzelmek - A Repülő Tőrök Klánja esetében tehát nem az egyébként elsőrangú látványon és csodásan koreografált harcjeleneteken van a hangsúly, hanem ez emberi érzelmek ábrázolásán - s ez a wuhszia ilyen mixtúrával valóban csodálatos, méltó a rendező hírnevéhez.