Elton John és az otthontalan orángutánkölyök minden szívet megolvasztanak az év legjobb karácsonyi reklámjaiban.
A betiltott orángutánkölyök
Egész Európában híre ment annak a néhány perces animációnak, amiben egy otthontalanná vált orángután rendetlenkedik egy kislány szobájában. A karácsonyi reklámmal az Iceland nevű brit szupermarketlánc próbálta felhívni a figyelmet arra, hogy a szinte minden készételben megtalálható pálmaolaj termesztése mekkora esőerdőpusztítással jár. Ezért vállalták, hogy nem használják a termékeikben, amíg nem tudják garantálni, hogy a pálmaolajat fenntartható módon állítják elő, és keresik a kevésbé környezetromboló alternatívákat. A reklámot viszont betiltották az Egyesült Királyságban, mivel azt eredetileg a Greenpeace készítette, és politikai szervezetek üzeneteit reklámként nem engedélyezhetik. Ennél jobb reklámot viszont nem is kérhettek volna a kisfilmnek, amit azóta több mint húszmilliószor néztek meg a Facebookon és a Youtube-on.
Elton John visszautazik az időben
A John Lewis nevű brit áruházlánc minden évben kitesz magáért, a karácsonyi reklámjaik bemutatója eseményszámba megy, a tavalyit például Michel Gondry, az Egy makulátlan elme örök ragyogásának rendezője készítette. Idén nem kisebb arcot nyertek meg maguknak, mint Elton Johnt, aki képzeletben egészen a gyerekkoráig utazik vissza. A többit nem lőjük le, legyen elég annyi, hogy sikerült az eszetlen ajándékozásnak egészen magasztos értelmet adni.
Liftbe szorultak, és jó volt
Az Ikea idei reklámja annyira zseniális, amennyire egyszerű. Se nagy sztárok, se nagyköltségvetésű díszlet, se drága helyszínek nem kellettek hozzá, az egészet egy liftben vették fel két színésszel és sok ikeás kellékkel. A filmecskében két morcos, zárkózott férfi beszorul egy liftbe az utolsó pillanatban vásárolt karácsonyi díszekkel, ajándékokkal és eledelekkel, és pánikolás helyett csapnak maguknak egy kellemes kis karácsonyi bulit. A szívmelengető faktor mellett a reklám arra hívja fel a figyelmet, hogy tízből csak hét ember tölti otthon a karácsonyt a szerettei között.
A süni, akit kiközösítettek
Az Erste bank reklámja láttán biztos nem marad szem szárazon, a pénzügyekhez nem sok köze van, inkább egy kedves miniatűr mese az egész. Nem csoda, hogy az Erste magyar Facebook-oldalán már közel kétmillió lejátszásnál jár. A történeben új gyerek érkezik az erdei állatok iskolájába, de szegény süni a szúrós tüskéi miatt hamar magára marad az osztályban. Aztán jön a karácsony.
A dalos hentes
A Visa a korszellemnek megfelelve arra buzdít a reklámjával, hogy a karácsonyi vásárlásokkal lehetőleg a helyi kisboltokat támogassuk, így Mariah Carey karácsonyi dalát éneklik kissé esetlenül helyi boltosok. Az esetlenség oka, hogy igazi hentesek, pékek, könyvesboltosok és virágárusok dalolnak benne.
Karácsonyi gyerekelőadás
Minden idők legmenőbb karácsonyi gyerekelőadását állította színpadra a brit üzletlánc, és a középpontban egy kislány és az édesanyja állnak. A reklám az előadott dal utolsó sorára fut ki, ami így szól: “csak annyit kapunk, amennyit mi magunk adunk”.
Könnyfakasztó magyar reklám
A magyar Baba szappan is beszállt a versenybe, és egy, a gyerekesek szívéhez szóló reklámmal mutatják be az ünnepeket gyerekszemmel.
Az elakadt csomagok dala
A magyar UPC még november közepén próbálta felhívni a figyelmet arra a problémára, hogy a netes rendeléseket már tavaly sem tudták időben teljesíteni a szolgáltatók, így sok karácsonyi ajándék nem ért célba. A sötéten induló reklámnak végül sikerül karácsonyi hangulatot csiholnia, mikor a raktárban maradt csomagok vidám dalra fakadnak.