This is not a love song (ez a film eredeti címe). Ezt vonyítja a Public Image Limited a film végén. Egy biztostűvel szúrja bele állandó undorát a poposított érzelmi közhelyekbe. A film pedig digitális kamerával döngöli végig soktonnányi zsíros felhő és nyirkos, kilátástalanul végtelen, ennyire még soha sem közömbös skót tájon két nyomorult, homokos figuráját egy horda bosszúvágytól összeszűkült agyú falusi paraszt előtt.
This is not a love song. Johnny Rotten gézbe csavarva, vörös festékkel bemaszatolva, tenyérbemászó arroganciával nyávog: barmok, szerelmes dalt akartok hallani, és szerelmet akartok látni? Mi közük van ezeknek a vattává puhított, természetidegen színezékkel ellátott termékeknek a puszta létfenntartáshoz, a csupasz érdekekhez tapadó viszonylatokhoz? Mert biztos nem olyan egyértelműek, mint ennek a két homokosnak a vegytiszta egymásrautaltsága.
A szerelmesdalok rózsaszirompergésről pihegnek, itt betonkemény közegben fúrja magát előre két férfi. Egy fiatalabb kölyök és egy harmincas férfi. Az életben maradáshoz kell ez kúszás a kietlen, vizenyős terepen. Digitális kamerával kíséri őket az operatőr, vagy távcsövön keresztül figyeli. Gondolkodás nélkül fognak rájuk lőni, mint kártékony vadakra, ha a motoros felhajtók felriasztják a hajszában őket.
Nem gyilkosok ezek, bár Spikenak, ennek a szertelen kölyöknek elsül a kezében a fegyver, és megöl egy lányt. A tragikus vétség fogalma már nem létezik, nem úgy törvényszerű a büntetés, ahogy egy ókori tragédiában. Csak két alternatíva van. Vagy megússzák, vagy ha nem, kíméletlen megtorlás következik. A film a két menekülőre fókuszál, nem babázik. Alámerül a lélek legkásásabb közegébe, ahol már csak halálfélelem, olajosan setét rettegés, szűkölő ösztönök vezetnek. A beszűkült tudat csak a menekülőutakat fürkészi, csapdáktól retteg.
A digitális kamerák érzelemmentes, hideg, idegesen rebbenő képekkel mutatják a kínokat: hideget, éhséget. A filmen nincs fény - néhány terepjáró reflektorján kívül. Heaton szemében sincs fény, amikor kiderül, hogy a szertelen Spike csak eljátszotta, hogy cserbenhagyta a mocsárba ragadva. Tudja, hogy a fiú ész nélkül menti majd a bőrét, ha arra kerül a sor. És Spikenak a vészhelyzetben tényleg ez az első reakciója, leüti Heatont, hogy ne akadályozza a menekülésben. Utána már hiába adja fel magát, minden emberi könyörületet figyelmen kívül hagyva érzéketlenül süllyesztik el a kölyköt egy hegyi folyóba. Nincs kegyelem másfél óra állati rettegés, halálfélelem után.