Az eredeti angol kiadással egy időben magyarul is olvasható az új Beatles-filmhez kapcsolódó exkluzív könyv
„Azt kell mondanunk, hogy manapság a Let It Be szimbolizálja a Beatles feloszlását. Így szól a legenda, a valóság azonban kicsit más. A Let It Be igaz története az elmúlt ötven évben az Apple Corps pincéibe volt bezárva.” (Peter Jackson)
1969 januárjában a Beatles azzal a nagyszabású tervvel vágott neki az új esztendőnek, hogy egy különleges show keretében filmre veszik, ahogy dalokat írnak és próbálnak, majd előadják őket közönség előtt. A később Get Back néven ismertté vált projekt kétszeresen is visszatérést jelentett, hiszen az együttes ekkor már két és fél éve nem koncertezett, a kísérletező korszakukat követően pedig vissza akartak kanyarodni az eredeti rockos gyökerekhez. Egy hónapon keresztül kamerák és mikrofonok rögzítették minden szavukat, ám hogy végül mi valósult meg az elképzelésekből, azt meséli el az akkor rögzített dialógusok alapján ez a fotókkal gazdagon illusztrált kötet, amely szorosan kapcsolódik a Peter Jackson rendezte, azonos című új Beatles-filmhez.
A The Beatles: Get Back a zenekar által jóváhagyott kiadvány, amely az együttes tagjainak saját szavaival meséli el az 1970-ben megjelent Let It Be album készítését. A párbeszédeket több mint 120 órányi, eredeti hangfelvétel leiratából állították össze. A kötetben Ethan A. Russell és Linda McCartney a stúdiófelvételek alkalmával készített kiváló, spontán fotói és az 55 órányi restaurált filmfelvételből összeválogatott filmkockák is helyet kaptak. Eljött az idő, hogy úgy meséljük el a sztorit, ahogy volt.
A The Beatles: Get Back munkálatainak résztvevői
Ethan A. Russell többszörösen Grammy®-díjra jelölt fényképész, rendező és négy könyv szerzője. Ő az egyetlen fotós, aki a Beatlesnek, a Rolling Stonesnak és a Who-nak is készített lemezborítót. 1968-ban ifjú amerikaiként Londonban élt, és egy Nikon fényképezőgép birtokában írói babérokra vágyott. Azt követően, hogy 1968 decemberében a The Rolling Stones Rock and Roll Circus című show-műsort fotózta, 1969 januárjában a Beatles meghívta Get Back elnevezésű lemez- felvételeinek fényképezésére, és az ő képei díszítik a Let It Be album borítóját. A következő években fotóival a rock ’n’ roll történelmének virtuális ki kicsodáját hozta létre.
Linda McCartney négy évtizedes pályafutását termékeny, az 1960-as évek zenei forradalmát megörökítő fényképészként kezdte. 1967-benaz év amerikai női fotósának választották, és 1968-ban ő lett az első női fényképész, aki a Rolling Stone magazinnak készített címlapfotót. 1967 és 1969 között Linda gyakran fényképezte a Beatlest, beleértve a Get Back felvételeit, 1969 márciusában pedig összeházasodtak Paullal. Munkásságának középpontjába a családi, a társadalmi élet kérdései, a természet került. Képeit több mint hetven városban állították ki, a Victoria & Albert Museum, valamint a National Portrait Gallery gyűjteményeiben is szerepelnek.
Peter Jackson az Amerikai Filmakadémia többszörös díjazottja, filmrendező, producer és forgatókönyvíró. Filmjei sorában ott van A Gyűrűk Ura és A hobbit trilógia, valamint az Akik már nem öregszenek meg című, BAFTA-díjra jelölt, az első világháborúról szóló filmdráma. Ő a rendezője és a társproducere a Beatles 1969-es lemezfelvételeiről szóló új, The Beatles: Get Back című dokumentum- filmnek, amely mintegy ötvenöt órányi, eddig nem látott filmfelvétel felhasználásával készült.
Hanif Kureishi a The Black Album, The Last Word, The Nothing és a What Happened?, valamint a magyarul is megjelent, Intimitás című könyvek szerzője. Első könyvével, A kültelki Buddhával elnyerte a legjobb első regénynek járó Whitbread-díjat. Az én szép kis mosodám című filmjét Oscar-díjra jelölték a legjobb forgatókönyv kategóriájában. A Művészetek és Irodalom Érdemrenddel kitüntetett Kureishi a PEN Printer-díj birtokosa, s emellett a Brit Birodalom Rendjének parancsnoki fokozatát is megkapta. Műveit harminchat nyelvre fordították le.
John Harris a The Guardian és a Mojo folyóiratokban közöl politikai, kulturális és zenei témájú írásokat. A The Last Party című könyve az 1990-es évek kultúráját mutatja be, a The Dark Side Of The Moon pedig a Pink Floyd hiteles története. 2018-ban tanulmányt írt a Beatles White Albumának ötvenedik évfordulós kiadásához.
A kötet megjelenését december 4-én az Egri Road Beatles Múzeum egész napos különleges programmal ünnepli B. Tóth Lászlóval, Czutor Zoltánnal, Kozsóval, Ipacs Tiborral, a kötet fordítójával és a téma avatott szakértőivel.
Beköltözött a magas kultúra a SZESSÖN próbatermébe. Nyáry Krisztián író, irodalomtörténész mesélt a zenélés és az írás kapcsolatáról, hogy például Tinódi Lantos Sebestyén volt az első magyar slammer. Végül megpróbálkozott minden idők egyik legvitatottabb dobosának dobtémájával is.