A Cartoon Network idén negyedik alkalommal indít kampányt a bullying ellen. Az Aki ver, az nem haver! kampány elsősorban az iskola falain belüli erőszak visszaszorítását célozza.
A Cartoon Network csatorna a Kék Vonal Gyerekkrízis Alapítvánnyal és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületével (OFOE) karöltve idén is folytatja Aki ver, az nem haver című figyelemfelkeltő kampányát a bullying, azaz a gyerekek online és fizikai térben elkövetett bántalmazása ellen az iskolák, a média, valamint kampánynagykövetek bevonásával.
A kampány részeként egy hónapon keresztül látható az Aki ver, az nem haver című kampányfilm a Cartoon Network csatornán. A film szereplői és egyben a kampány nagykövetei DABLTY Trunk Tomi (sneakerhead, vlogger) és Bánki Beni (slammer, versmondó). Bánki Beni egyben a szövegírója is a klip jellegű filmnek, amelyben egy iskolai kosárlabda csapat tagjai bántalmaznak egy csapattársukat online és élőben.
A csatorna megbízásából készült tavalyi kutatás szerint a bullying, azaz a gyerekek egymás közötti bántalmazása az esetek kilencven százalékában az iskola fala közt zajlik vagy onnan indul és esetenként az online térben folytatódik, ezért a szervezők idén az iskolai szemléletváltást, illetve a pedagógusok és rajtuk keresztül az iskolások edukációját tűzték ki célul. A Cartoon Network elismert szakértők bevonásával átfogó tanóravázlatokat fejlesztett a 6-12 éves korosztály számára, amelyek segítségével a tanárok közérthető, játékos, ugyanakkor informatív formában taníthatják a gyerekeket a szolidáris, baráti, toleráns viselkedés alapjaira, az internetes viselkedés etikettjére. A tananyag az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete ajánlásával és segítségével több ezer pedagógushoz jut el elektronikus formában, valamint különböző szakmai fórumokon, konferenciákon. Az elkészült tanóravázlatok bárki számára, ingyenesen hozzáférhetők az Aki ver, az nem haver oldalon is.