Morfomán Tara-szertartás a buddhista Szabadító Istennő 21 megnyilvánulásához
az Élőkép Színház vizuális mozgásszínházi előadása
Minden kultúrában megjelenik az ősanya, a Földanya mint az őstudás, a mindent átölelő gondoskodás és védelmezés archetípusa. A buddhista hagyományban az Ősanya Buddha egyik alakja Tara, a Szabadító Istennő, fő tevékenysége a félelem és a veszély elhárítása. A hindu tantrikus hagyományban Tara az együttérzés ősereje. A hinduizmusban a világ keletkezését egy teknőshöz kapcsolják, a görög-római mitológiában a teknős a termékenység szimbóluma. Az ókori kínai világfelfogásban megjelenik a kozmikus méretű teknős, aki a páncélján hordja a Földet. Így olvad össze a Tara teknőjében e két archetípus.
Tara teknője az ősanya bölcsője, a szenvedéseinktől megszabadító, védelmező, gyógyító és tisztító tér. A Lepkévé váláshoz és az Élő felszínhez hasonlóan ebben az Élőkép-előadásban is az elasztikus anyag használatával ölt formát a lét közege – a Nagy Buddha Anya erőtere – és a benne szakadatlanul keletkező, átalakuló, céljukat beteljesítő majd eltűnő dinamikus alakzatok – gondolatok, érzések és világot alakító erők – megnyilatkozásai, a morfománok. Színes formák és a teknő mozgása, hangok rezgése által kérjük az együttérzés istennője huszonegy alakjának védelmező és szabadító segítségét. Előadásunkat a tudatlanság, a háborúk, a manipulatív erők okozta szenvedések megszűnése és az okok tudatosítása iránti igény kelti életre.
A(z) ÉLŐKÉP Színház előadása
Hozzászólások