Mi van akkor, ha az előadót jobban érdekli a közönségként összegyűlt ember csoport, mint a saját előadása? Mi van, ha ők igazából rólunk akarnak beszélgetni? A belga társulat arra kíváncsi, hogy az egyes emberek mennyire tartanak ki személyes hitük, meggyőződésük mellett, mennyire befolyásol(hat)ják őket a körülöttük zajló események, folyamatok, mennyire lehetnek kitéve a manipulációnak. Kritikus pillanatok, izgalmas helyzetek, akció és reakció különleges egyvelege.
A közel tíz éves múltra visszatekintő Ontroerend Goed azért él, hogy határokat feszegessen: az előadóművészet, a morál és az etika határait. Míg pontosan tudják, hol húzódik a határ a szembesítés és a sértés között, céljuk, hogy megmutassák, a 21. század elején mennyire vagyunk kitéve a manipulációnak, érkezzen az a politika vagy a média vidékéről. Gyenge idegzetűeknek nem ajánlott. Heves vitákat fog kelteni. Nyugtatásképpen az egyik fellépő szerint "a színház egy biztonságos hely, hogy kipróbálhassunk veszélyes dolgokat".
Az előadás a Gyújtópont Színházi Sorozat negyedik állomása. A korszerű színház - és színházcsinálás komplex eszköz: közvetlen kapcsolatot teremt játszók és nézők közt, és a szokásos egyoldalú befogadás helyett a párbeszédes viszonyra épít. Közvetít és felmutat. Épít nézői gondolkodására, aktív részvételére, sőt esetenként számít ellenállására is. A sorozatban bemutatkozó társulatok között van olyan, amelyik erős vizualitással operál, van olyan, amelyik az interaktivitásra, a nézői részvételre épít, van olyan, amelyik a hagyományos történetmesélést választja, és szinte mindegyiknél fontos és kiemelt szerepet kap a (mozgó) kép. Öt minta arra, hogyan lehet ma, 2012-ben aktuális témákat művészileg is aktuális módon bemutatni.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások