Belga koreográfus, kongói hiphop táncosok, élőben keverő német-izraeli dj és egy meglepetés vendég: ők együtt kutatják fel a klubkultúra legjobb move-jait. Ula Sicklét lenyűgözte a kongói szórakozóhelyek táncrepertoárja és elkezdte érdekelni, ahogy ezek a mozdulatok kulturálisan és politikailag kódoltak. A Kinshasa Electric a budapesti színháztermet afrikai szórakozóhellyé alakítja. Rettenetesen menő.
Ula Sickle nem a távolságot méregeti Afrika és Európa között, hanem a hasonlóságokat és a kapcsolódási pontokat igyekszik megtalálni. Elmosódnak a határok nemzetközi és helyi, pop és magas kultúra, hiteles és kommersz művészet, Kinshasa, Brüsszel és Budapest között, mint ahogy a globalizált világban általában.
Ula Sickle érdeklődése mindig a kortárs tánc nyugati kánonán kívüli alternatívák felé fordul, tőle eltérő táncos hagyományokat ismerő művészeket keres. Rengeteg műfajban alkot a filmtől az installáción át az előadó művészetig, és gyakran használja a képzőművészetet, a kortárs zenét vagy az építészetet, de munkáiban mindig közös jellemző a koreografikus gondolkodás. Legtöbbször az erős előadókból kiindulva talál olyan koreográfiai formákat, amelyekben a hétköznapi tánc kulturális kódjai és politikai ereje feltárható. Vagy ahol a zene és a test maga lehet a középpontban.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások