A Hamletgép temetési és esküvői jelenetéből olyan performansz fejlődik, melyben a mexikói halotti kultusz, a Danse macabre, az elektronikus nép- és tánczene elemein keresztül Müller "feltámadás színházának" elgondolása elevenedik meg: "A gyászt örömujjongás nyomta el, az örömujjongást csámcsogás." Az est dramaturgiáját a gyász feldolgozásának azon momentuma határozza meg, hogy a gyász jellemzően üdvrivalgásba csap át. Hamlet drámája - a melankólia és lázadás között Berlinben 1953-ban vagy Budapesten 1956-ban, 1989-ben vagy 2006-ban - egy játékká, egy performansszá, egy koncertté alakul át, akár egy történelmi szellemvasút.
Az andcompany&Co. egy művészhálózat, alapítói Alexander Karschnia, Nicola Nord és Sascha Sulimma. Céljuk a legkülönfélébb hátterű és szakágú művészekkel való együttműködés, munkájuk kiindulópontjául pedig rendszerint egy színházi produkciót választanak. Színpadul szolgálhat egy utca, egy tér, egy klub vagy akár egy műterem is. Minden résztvevő egyúttal társszerzővé is válik, és a koncepción keresztül rálel saját útjára. Az andcompany&Co. munkájának feltétele a hálózat folyamatos növekedése, mely önmagára nyílt kapcsolati rendszerként tekint. Főként Frankfurt am Mainban és Amszterdamban valósítják meg munkáikat.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások