A fizikai (politikai okok, társadalmi) száműzetésben az egyén legfőbb vágya a kommunikáció az új közösséggel. A kommunikáció, vagy a nyelv ismerete nélkül, az ember elveszettnek, értelmetlennek, és "nem létezőnek" érzi magát.
A "színházépületekben" a nézőforgalmi helyek, a nézőtér, játéktér, öltöző, díszletraktár között nincs egyértelmű határvonal. Mindezek a dolgok, valamint a technika puritánsága, váratlan események /denevérek, madarak, időjárás/ megjelenése, eltávolítják a nézőt a megszokott színházi előadás illúziójától, sőt lehetetlenné teszik a hagyományos dramaturgiájú, jól megcsinált előadások létrejöttét. A néző erőfeszítésre kényszerül, lemond a kényelemről, alkotó társává, részesévé válik egy folyamatnak, színházi eseménynek. A volt rakétabázis különleges helyszínein zajló jelenetek, installációk arra késztetik a nézőket, hogy résztvevővé váljanak, felfedezzenek, keressenek, kimozduljanak a hétköznapjaikból. Krónikásokká és felfedezőkké váljanak.
A(z) Budakeszi Kompánia Társulat előadása
Hozzászólások