"Az emlékezés elemi erővel tör rá arra a férfire, aki az élet és halál küszöbén megtorpan egy pillanatra, hogy visszatekintsen három nagy szerelmére. Leltár, elszámolás, önvizsgálat. Az emberi viszonyok sokszínűségét a zene hangulatai és a mozgásban kifejezhető erősen árnyalt érzelmek megjelenítései adják. Bevallom, igencsak próbára tett a színpadra, a mozgásra fogalmazás munkája. Ilyenkor ugyanis elkerülhetetlen, hogy az ember ne nézzen szembe kíméletlenül magával. Remélem lesznek, akiket Az utolsó látomás ereje arra késztet, hogy maguk is újrapergessenek jeleneteket az életükből."
(Keveházi Gábor)
2. rész: Táncok Bécsből
A francia koreográfus, a párizsi Ballet Jazz Art együttes vezetője mintegy leporelloszerű kínálatot nyújt át a közönségnek. Mintha éppen Kandinszkij festményéről, a Könnyed bagatellek-ről elevenednének meg hangulatok, olyan az egész kompozíció. A koreográfus Európa számos társulatával állította színpadra a művet, melynek ősbemutatója éppen tíz esztendeje volt Bécsben. Magyarországon a pécsi közönség láthatja elsőként a derűvel átszőtt táncszínházi produkciót.
3. rész: Carmen
"Carmen és Don José története, mióta csak megszületett a világhírnév szárnyaira kelt klasszikus mű, a vágyról, a féltékenységről, a szerelemről a bűnről és a bosszúról szóló történet. Amikor a Pécsi Balett társulatával a színpadra állítás mindig gyönyörű és mindig is gyötrelmes munkájába kezdtünk, azt kellett átgondolnom, hogy számomra mit jelent Carmen, a Torreádor, Don José, a Hadnagy és Micaela keresztrejtvénye. Bevallom én mindegyikükben a végzet elkerülhetetlen hatalmának az érvényre jutását fedeztem fel..."
(Egerházi Attila)
A(z) Pécsi Balett előadása
Hozzászólások