A jel-mez nem más, mint egy legfelső bőrréteg, egy test-maszk, amely viszonyunkat a külvilággal befolyásolja, sőt, meghatározza. Szűcs Edit különleges látványszínházának témája az idő, és az általa folyamatosan befolyásolt emberi test viszonya, harca.
Szűcs Edit a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában üveg szakon tanult, majd a Magyar Iparművészeti Főiskolán (MOME) ruhaterező, kéziszövő szakon. Elvégezte a Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképző Intézetét. 1996-ban elnyerte az Akademie Schloss Solitude Művészeti ösztöndíját.
Budapesti, vidéki, határon túli kőszínházakban, külföldi produkciókban és független társulatok darabjaiban, befogadó színházak színpadain egyaránt gyakran megcsodálhatjuk munkáit. A TranzDanz Bankettjének felejthetetlen fekete-áttetsző angyal-ruháit épp úgy ő álmodta meg, számos kaposvári, egri produkció vagy épp Kamondi Zoltán Dolina című filmjének jelmezeit.
"Harmincnyolc év, futó fonál.
Az ember rojtokat talál
- hanyag
anyag -
e földi, pöttyös kis ruhán
mit hord és igazgat sután,
kinek,
minek,
ha egyszer úgyis visszabont,
feslik simából fordított...."
(Tóth Krisztina)
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások