Az aktuális rész ismertetője: Magyarországon 1895-ben állt forgalomba az első, belső égésű motorral hajtott automobil. Tulajdonosa, Hatschek Béla optikus mester Budapesten használta a Benz Velo típusú 1 lóerős motorral hajtott személygépkocsit. A pöfögő, még nehézkesen mozgó jármű tulajdonosa gyorsan követőkre talált. Alig néhány hónap múlva egy teherautó tűnt fel Budafokon. Törley József pezsgőgyáros is elkezdte cége szállítási részlegének korszerűsítését. Az első járműtulajdonosok előkelő társaságot alkottak, és az automobil még sokáig presztízs maradt. A külföldről behozott autók nagyon drágák voltak, ráadásul megfelelő kapacitás hiányában még a legnagyobb gyártók sem tudták az igényeket kielégíteni. A hiány betöltésére kezdetben az addig hintót, kocsit gyártó kis műhelyek kezdtek különböző motoros járműveket fabrikálni. Magyarországon az első autógyártó üzemek egyike a Podvinecz és Heisler Malomberendezések Gyára, a későbbi Magyar Általános Gépgyár volt, amely 1904-ben egy aacheni üzemtől átvett tervek alapján kezdett személygépkocsikat készíteni.
A műsor ismertetése:
A 18 részes sorozat különböző közlekedési formák kialakulásába, működésébe, gyorsabbá, modernebbé, gazdaságosabbá válásának folyamatába enged betekinteni.
Archív felvételekkel.
Hozzászólások