Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
azóta lehet, hogy láttad http://www.youtube.com/watch?v=FKti4k2gj8o (angolul)
btw. ez egy másfél órás különkiadás Crash of the Century címen (magyar címet passzolom), a 3. évad 14. része.
viszont a port epizódlistájában nem látom :(
Szia!
Nem arra gondoltam, amit említettél. Amirõl írtál, abban egy kisgépnek ütközött neki egy nagyméretû utasszállító, és ha jól emlékszem, a '90-es években történt az USA-ban. Amire én gondolok, az kb. 1978-ban volt Tenerife-n, egy KLM és egy - azt hiszem hogy - PANAM gép ütközött még a kifutón, rossz látási viszonyok között. Több mint 500 halott, kevés túlélõ. Ha jól sejtem, dupla (2) részes volt az epizód, az eset újosságát tekintve! A YouTube-on próbáltam megkeresni, meg is találtam, de csak angolul, nem igazán értettem. Több részre tagolva találtam meg, és miután összeadtam fejbe a hosszukat, abból gondoltam, hogy dupla részes az epizód.
Nem fogja leadni újra valamelyik adó ezt a tenerifei esetes epizódot?
Egyébként nem csak a National-G, hanem a VIASAT6 is leadta a sorozatot. A két csatornán más címmel futott.
Az NGC-n még a sorozat elsõ idõszakában ment évekkel ezelõtt. Érthetõ is, hogy hamar foglalkoztak vele, hiszen az egyik legsúlyosabb baleset volt.
Ha még valaki nem látta volna:
***SPOILER***
A KLM kapitánya már nagyon "haza akart menni" és tulajdonképpen engedély nélkül kezdte meg a manõvereket a ködös idõben. Persze a spanyol légi irányítás meg a technika sem volt a csúcson (pl. angoltudás, stb.), ráadásul a repülõtér elhelyezkedése sem a legjobb.
Szia!
Ha jól emékszem az pont mostanság adták le, talán ezen a héten!
Amikor a egy kifutóra lettek irányítva és az egyik felszállásra várt a másik pedig épp landolt! Erre gondolsz?
És azt tudja valaki, miért vették le most az adásról vagy, hogy lesz e még??? :(
Szeretném megkérdezni, hátha valaki tudja, hogy leadta-e már valamelyik adó vagy le fogja-e adni azt az epizódot amelyik a tenerifei balesetet dolgozza fel. PANAM és KLM gép ütközött össze még a kifutón rossz látási viszonyok között, több mint 500 halott volt, kevesen élék túl, és ha jól emlékszem a dátumra, 1978-ban volt, de nem biztos. Elõre is köszönöm, ha valaki válaszol!
De az, megnéztem, se IMDb forrás, se eredeti cím.
Nem elõször fordul ilyen elõ. Ilyen hibákat jelezni kell a szerkesztõség felé.
Pár D.koreai színésznél is úgy volt hogy 2oldaluk volt stb. de TV@port.huszerkesztoseg@port.hu írsz és kijavítják a hibákat/hiányosságokat.
Õszintén szólva, azért írom hogy írjatok a szerkesztõknek, mert több szem többet lát, meg az összes f.szom kivan az egész porttal, annyi hiba van az adatbázisukban mint égen a csillag...
Hát, a pontos fordítás és szóhasználat nem erõssége a magyar szinkronoknak.
A "golyó", lövedék, hüvely és töltény a "kedvencem". Azokat szinte minden krimiben vagy "bûnügyi" mûsorban össze-vissza keverik.
A gyöngyszem eddig az volt, amikor az orvos a töltényt (sic!) operálta ki a lelõtt áldozatból. Na, az nagyon fájhatott szegénynek...
Nem ártott volna szakember a fordításhoz, bár az idõpontok és a mértékegységek pontos narrációjához, még szakember sem kellett volna,csak egy kis odafigyelés.
Pedig azonos utaskilométerben számolva a légibalesetek gyakorisága sokkal kisebb, mint a közútiaké.
Persze az elrettentõ, hogy a légibalesetek általában mindig tömegesek és súlyosabb kimenetelûek ("katasztrófa") is.
Az elmúlt évtizedben a "fejlett" országokban a légibalesetek száma láthatóan csökkent (pedig a zsúfoltság nõtt). Ez valószínûleg a technika fejlõdésének és a szigorúbb ellenõrzéseknek (pl. terrorcselekmények) is köszönhetõ.
Ugyanez kevésbé mondható el a volt Szovjetunió tagállamai, Dél-Amerika vagy Afrika esetében.
Arrafelé én sem szívesen repülnék a helyi légitársaságokkal, de nekem a "repülés" - fõleg Európában - eddig "rendben" volt...
Ez - legalábbis az eddigi részek alapján úgy tûnik -, az NGC-n most is futó "Légikatasztrófák" (eredetileg canadai) sorozattal egyezik meg.
Amit egyébként "ott" is "frissítenek" mostanában, a korábbi anyagokból készített tematikus részeket is vetítenek.
Az látható, hogy a legtöbb esetben valamilyen emberi hibára vezethetõ vissza szinte mindegyik katasztrófa - a tényleges pilótahibától, a tervezésen, üzemeltetésen vagy a légiirányitáson át a karbantartás gondatlanságáig, ami lehet, hogy csak évek múlva okozza a tragédiát...
És az esetek többsége tényleg "izgalmas" nyomozás története, sokszor elképesztõ láncolat felderítésével.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások