Sajnáljuk, nem találtuk otthon

Sorry We Missed You
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott angol-francia-belga filmdráma, 101 perc, 2019

Értékelés:

34 szavazatból
Szerinted?
Rick családja a gazdasági válság óta egyre nagyobb adósságokkal és nehézségekkel küzd. A munkanélküli családfő egyéni vállalkozásba kezd, egy szállító cég alvállalkozójaként csomagkézbesítőnek áll, s ehhez hitelre vesz egy furgont. Nap, mint nap keményen dolgozik, a munkanapok hosszúak, és fárasztók, a határidők szorosak, nehezen tarthatók. Az elcsigázott Rick mindenáron próbál talpon maradni ebben az embertelenül kizsákmányoló vállalati rendszerben, miközben családját is kezdi elhanyagolni. Pedig idősgondozó felesége munkája is veszélybe kerül, amikor kénytelenek eladni az autóját, s kamasz fiuk lázadó természetével szemben is egyre tehetetlenebbek.

A brit film legendás rendezője, Ken Loach (Édes kamaszkor, Felkavar a szél, Én, Daniel Blake, Szesztolvajok, Kes) és írópartnere, Paul Laverty újabb közös filmjének világpremierje az ’A’ kategóriás cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában volt. A kétszeres Arany Pálma-díjas rendező a szintén ’A’ kategóriás San Sebastian Nemzetközi Filmfesztiválon a legjobb európai film közönségdíját nyerte el. Az alkotást két kategóriában jelölték a Brit Független Filmdíjra (legjobb forgatókönyv, legjobb színész). A film női főszereplője, Debbie Honeywood ezzel az alakítással elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon. A filmet valós események inspirálták.
Bemutató dátuma: 2020. február 6. Forgalmazó: Vertigo Média Kft.

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
The Cortez 2021 jan. 26. - 02:01:43 7/10
Realisztikus családi- egyben szociodráma, egyenesen Angolból. Magyarként érdekes élmény lehet a mű megtekintése, ha amúgy minden Angliából hazaérkezett ismerősödtől meg nem ismerősödtől azt hallod, ahogy az alsóneműjébe élvezve áradozik az ottani mesés fizetésekről + fényűző életszínvonalról. Mondhatjuk, hogy mindenhol élnek szegények, de a filmben látható főszereplők valójában nem azok, hanem a belüket kidolgozó, befásult, mindig hullafáradt kisemberek. A hozzájuk hasonlókat valahogy egy emigráns sem szokta említeni Nagy-Britanniáról zengett ódáiban.
A rendező nagyszerűen ábrázolja a diszfunkcionális família tagjait. A fater állandóan gályázik, s egyre jobban kezd kicsúszni a lába alól a talaj, a mutter szociális munkásként jó, ám szülőként már rohadtul gyenge, ezáltal nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a tengermély hangon kommunikáló fiából (akin párszor azért fel lehet röhögni) egy pofátlan, félbűnöző szaralak lehessen. A legnagyobb áldozat természetesen a legbölcsebbnek tűnő legfiatalabb, vagyis a feszélyező otthoni hangulatnak köszönhetően alvászavarban, valamint éjszakai behugyozásban szenvedő kislány.
Az alkotás fő érdemei az említett társadalmi csoport, a futármeló, illetve a céges pszichopátia bemutatása, az Anglia plusz London- a vállalkozói lét- és a kapitalizmus mítoszának lerombolása, továbbá a jól megírt dialógusok, monológok, még akkor is, ha az utóbbiak igencsak tanító jellegűekre sikeredtek.
10/10
oandu 2020 dec. 21. - 22:56:48 10/10
Kedélyeket borzolóan valóságos mestermű.
10/10
marcoverde 2020 aug. 18. - 00:12:36 10/10 Előzmény settembrini
utólag is sziv, már lefordítottam :) www.feliratok.info
10/10
settembrini 2020 aug. 16. - 18:29:22 10/10 Előzmény marcoverde
Előre is köszi.
10/10
marcoverde 2020 ápr. 30. - 01:40:48 10/10
Döbbenetesen valóságos , felkavaró, megrázó erejű film. Én nemcsak művészmozik kedvelőinek ajánlanám, ezt a filmet mindenkinek látnia kellene. Most ugye moziban nem nézhető, de készítem hozzá a feliratot,ami majd letölthető kb május közepétől a feliratok.info oldalon.
10/10
picipc 2020 márc. 01. - 00:19:17 10/10
Sajnos nem találtam hozzá magyar feliratot, pedig a beszéd elég nehezen érthető (észak-angol munkásosztály kiejtéséhez nem szokott füleimnek). Egyébként a film kiválóan hozza Ken Loach kritikus társadalom-szemléletét, vagyis a valóságot. Lázadó kamaszfiú, egyetértést kívánó de bajt keverő kishúg, az adósságcsapdában vergődő, kiszolgáltatott szülők (ahol az anya apja erőszakos volt) nem az angol társadalom egyedüli jellemzői, mert ez volt - van? - Magyarországon is.

E filmben azokkal találkozunk, akik a "gazdag nyomor" útját járják. Új Apple iPhone-nal a kezében dolgozza ki a belét is a férfi. Hogy ne bérházba menjen haza, de ez is átverés mert az a lakás még a banké, valószínű többszörösen is, jelzálóggal. Modern rabszolgaság, amit lízingnek neveznek, neki mégis ez adja a biztonságot, a film emlékezetes záró jelenetéig. Aki csak a tartalomra kíváncsi, az IMDB-n elolvashatja, de remélem lesz hozzá felirat és akkor a csak magyarul beszélők is érteni fogják a letöltött változatot is.

Nem könnyű film. Csak művészfilmek és realitás-ábrázolások kedvelőinek ajánlom.
Igyekeztem nem többet spoilerezni az ismertetőnél, remélem sikerült. A film mottója az lehetne, hogy "Így élnek a modern szolgák".