Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
A jó filmes mûfaj az, ami szórakoztató, fenntartja az érdeklõdést, érzelmi töltést ad az embernek, és miután megnézted, vagy okosabb lettél az élet bizonyos kérdéseit illetõen, vagy röhögtél egy jót, és felszaporodott az endorfin a szervezetedben, vagy jólesõen megkönnyezted, vagy lerágtad a körmöd az építõ jellegû izgalomtól.
Én azt gondlom továbbra is, hogy a szórakoztatás nem egyenlõ az igénytelenséggel. A horror számomra nem ad semmit, nem láttam még sosem jó horror filmet, bár gondolom, ebben a mûfajban is van kiemelkedõ darab, de ezeket azok találják meg, akik rendszeresen böngésznek ilyen típusú filmeket. Ha tudsz ilyet, akkor nyugodtan írd meg a címét.
De még a sokak által nagyra értékelt Halloween sem ad felüdülést az emberi léleknek, nem érzed magad jól attól, hogy megnézted, mert gyakorlatilag ugyanolyan emberi szenvedést láttál benne, mint egy mûvészfilmben. Ami horrort eddig láttam, egyrészt szánalmasan gusztustalan volt, másrészt kiszámíthatóan sablonos, harmadrészt semmiféle értelmes koncepciót nem nyújtott, amiért érdemes lett volna másfél órát elvesztegetnem.Nem tartom nézhetõ kategóriának a horrorfilmet, mint ahogyan nem tartom egészségesnek az olyan embereket sem, akiknek a horror filmek jelentik a szórakozást az igényesebb filmekkel szemben.
A mûvészfilmekkel kapcsolatban szintén ugyanezt tudom elmondani, értelmetlen, agyzsibbasztó, letargikus, depresszív alkotások, amik engem szintén nem szórakoztattak soha. Egy tipikus példa a Zongoratanárnõ. Hányingert okoz, mondanivalója van, de nem szórakoztató.
Tehát mint mûfaj, számomra a mûvészfilm megint csak értéktelennek számít.
A vígjáték az egyik legjobb mûfaj, de sajnos, mivel egyben a legnépszerûbb mûfaj is, elérte ezt is a kommersz elértéktelenedés. Pedig ha egy vígjáték jó és igényes, akkor mindent visz, bármilyen más mûfajjal szemben, mert az ember,mint olyan, elsõsorban nevetni akar.És ha összeengedjük a dráma, horror, thriller, kalandfilm, krimi, akció és vígjáték közül a legeslegjobbat, akkor az emberiség 70%-a a vígjátékot fogja megnézni. Mert íme az ember.
A drámák és krimik, valamint kalandfilmek között sok a jó, tehát széles népréteget vonz, biztosan nagyobb számú közönséget, mint a horror.
Széles közönséget vonz még a thriller is, ami már nem annyira primitív és gusztustalan, mint a horror, viszont sok esetben a legbetegebb információkat hordozza. Erre néha szüksége van az embernek, de mégis, valahogy nem ezek a filmek viszik elõre az emberiséget, ezek valóban, csupán csak arra elegendõek, hogy szórakoztassanak. Az egyik legjobb thriller, amit eddig láttam az Ismeretlen hívás. Horrornak kategorizálták be, de szerintem ez inkább thriller.
Nos, ez valóban jó film, akármi is. Ezen valóban lehet szórakozni.
Az akciófilmek csak egy bizonyos embertípusnak jelentenek felüdülést, és leginkább a férfi társadalmat vonzzák.
A lényeg mindebbõl: az, hogy kit mi szórakoztat, teljesen szubjektív, egyéni beállítódás, világnézet és intelligencia kérdése, és nem jelenthetjük ki kategórikusan, hogy ha valaki szórakozni akar, akkor a gusztustalanságot és brutalitást felvonultató horror filmekhez kell fordulnia.
Nézzünk most meg egy olyan bontást, ahol a nézõ vette a fáradtságot hogy:
- felkutassa
- megnézze
- értékelje
a filmet.
Egy Átlagos Nézõ mondjuk egy évben megnéz 3 db drámát, elõtte viszont komolyan utánajár, és mind 7-8-9-10 pontos lesz.
Ezzel homlokegyenest megnéz 10-20 horrort, amibõl jó ha 2 lesz 8 pontos, várhatóan 0 lesz 9-10 pont, DE
lesz 3-5 olyan amit kifejezetten keresett(!), végignézte(!), akár többször is(!), PEDIG ELÕRE TUDTA hogy 1/10-re fogja értékelni!
Teljesen mások az elvárások a különbözõ mûfajokkal szemben. Míg egy akciófilmmel szemben az elvárás 5/10 a minimális nézhetõségért, egy drámánál 8/10 várható és 7/10 tényleges teljesítés alatt le sem ül a Nézõ megnézni, míg egy horrornál már a 3/10 is elég lehet hogy elkezdje nézni és legalább 10 percig üljön elõtte "hátha" alapon. És gyakran többet kap tõle mint a legerõsebb drámától.
Valójában sokkal jobban megéri a "gagyi" mûfajokat gyártani épp a fenti okok miatt. A Nézõ ugyanis SZÓRAKOZNI akar - lehetõleg színvonalasan -, nem pedig szenvedni, szenvelegni mint egy drámán vagy mûvészfilmen.
Ezért rosszak a magyarfilmek: gyártanak 10 mûvészsz*rt tök fölöslegesen (beül rá 10 fõ, nyom rá 8-9-10 pontot, de kit érdekel), és jó ha 1 limonádét, ami ha irtózatosan rossz is (l. Coming Out), 100,000 nézõ fog beülni rá és rábökni hogy 3-4-5 pont.
A nézõt ugyan érdekli a minõség, de a film nem az iskolapad hogy a minõség legyen az elsõdleges. A szórakozás lesz az elsõdleges, és elõbb nézi meg tizenötször a Sharktopust, Robokrokot és társait, mint egyetlen egyszer egy Gettómilliomost, vagy Barakát.
Mert Íme az Ember.
Szerintem ezt nem így kell nézni ahhoz, hogy pontos képet kapjunk egy múfajról. Nem egy egy esetet kell kiragadni egy sorból, mert minden mûfajban vannak gyenge és kiugró példányok. Viszont ha kategóriánként nézzük, hogy általában mekkora pontszámokat kap, akkor már reálisabb az összkép. Megnézed mondjuk 50 drámának az értékelését, és abból mindjárt kiderül, hogy hány kap 8-vagy 9 pontot, és hány kap hármat. Ez alapján lehet kirajzolni egy általános, diagramszerû tetszési indexet, és egy rendszeresen alacsony tetszésindex mondjuk 50 azonos kategóriába tartozó film alapján már minõsíti a mûfajt.
"Posszeidón válasza Kerberosznak végigeszi magát egy luxushajó egyik végétõl a másikig."
Hát nincs túlságosan elnagyolva a kifejtés. Némi szarkazmust érzek ebbõl, miszerint ebben benne rejlik valószínûleg a film minõsítése is. Persze a filmet nem láttam. A 2.7 meggyõzött. Meg a mûfaj is. Persze vannak klasszikussá vált horrorok, de mindent összevetve horror kategóriában születnek a legalacsonyabb pontszámú értékelések. Nem véletlenül.
nem olyan felkapott színész õ,mint ahogy gondolod
rodriguezen kívül talán nem is adott neki más fõszerepet
nagyrészt valami mexikói gengszter epizód szerepet alakít
sztem amiért pénzt kap,azt elvállalja :)
Üdv! Ahh, nem is tudtam, hogy már van háromfejû cápa is, én még leragadtam a kétfejûnél:-) Határozottan van ezekben a filmekben valami morbid humor, amihez persze kellõ hangulat kell. Én kb. tíz perc alatt szoktam végignézni ezeket a csodákat (Asylum filmek), de azalatt tagadhatatlanul jól szórakozom. Vagy jót alszom. Mostanság esténként találomra valamely Sharknado-t állítom be a tv-n, 20-30 percre, mire tévé kikapcs., addigra én már szunyókálok. Úgyhogy megvan ezeknek a filmeknek is a maga haszna:-)
Egyébként ezek a típusú filmek, szerintem, lazán beleférnek a trash mûvészetbe, ha kellõen tágan értelmezzük a fogalmat:-)
Valahogy keskeny a határvonal a mûvészet és a "szemét" között, vajon ki, mi dönti el, melyik melyik?
Az összefüggésen nem gondolkoztam el, és Pilinszky rajongóktól bocsi, de valamiért Pilinszky Négysoros-a jut eszembe ilyenkor.
"Alvó szegek a jéghideg homokban.
Plakátmagányban ázó éjjelek.
Égve hagytad a folyosón a villanyt.
Ma ontják véremet."
Olvastam persze verselemzést, de nekem akkor is, ez is> horror. Abszurd, bizarr hihetetlen, és véres. S a végén még azt a fajta megnyugvást sem adja, mint az Asylum (és társai) filmek, hogy ímé, az ember gyõzedelmeskedik a természet felett:-)
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások