A Gyilkosság a világ végén című vadonatúj Disney+ sorozat pont olyan, mint a hősnője: nagyon menőnek és naprakésznek tűnik, de az izgalmas felszín alatt alig van valami.
Biztos mindenki érezte már, milyen kínos, amikor egy magyar filmes imitálni próbál valamilyen jellemzően nyugati zsánert, és az egész nagyon izzadságszagúra sikerül. Na most nem ezekről a próbálkozásokról fogunk beszélni, hanem azokról, amikor vérprofi, szórakoztató, már-már tökéletes utánzatok születtek.
Bizonyos filmes műfajok hagyományosan idegenek a magyar filmtől, ám ez nem jelenti azt, hogy egy-egy tehetséges alkotónak ne sikerült volna nyugati mintára tökéletesen megvalósítania a mi verziónkat belőle – ami úgy a miénk, hogy egy kicsit sem sárga, és egy kicsit sem savanyú. Mutatjuk a legjobban sikerült kísérleteket!
A 7 nő és egy rejtély látszólag a Tőrbe ejtve-filmek sikerét lovagolja meg, de aztán kiderül, hogy annak van igaza, aki a cím alapján arra tippelt, hogy a 8 nő remake-jével állunk szemben. Kritika a Netflix krimivígjátékáról.
A kiégett alkesz nyomozó és túlbuzgó, ugribugri társa kalandjai a színházi élet veszélyes világában, avagy Sam Rockwell és Saoirse Ronan jutalomjátéka Agatha Christie árnyékában!
Agatha Christie első, egyúttal a híres bajszos magándetektív figuráját bevezető bűnügyi regényéből, A titokzatos stylesi esetből magyar alkotó rendezett rendhagyó adaptációt, a szuggesztív Mácsai Pállal a nagy Hercule Poirot szerepében.
A 2017-es Gyilkosság az Orient expresszen után a színészből lett rendező, Kenneth Branagh újabb népszerű Agatha Christie-adaptációban érti félre totálisan a krimi nagyasszonyának világát. Kritika a Halál a Níluson című filmről.
Több mint fél tucat whodunit (nyomozós) filmajánlat súlyos bűndrámától kezdve klasszikus Agatha Christie adaptáción át féktelenül vicces csetlés-botlásig.