Végre nyitva vannak a mozik, jó filmeket adnak, a vetítőremben hűvös is van. Irány a mozi! Ezúttal európai filmeket ajánlunk.
Négy jóbarát, akik gimnáziumi tanárok, letesztelnek egy elméletet. Feltevésük szerint egy csekély alkoholszint fenntartása a vérben, vagyis a folyamatos, enyhe spicces állapot jobbá teszi az életüket. A kezdeti felszabadultság azonban lassan, de megállíthatatlanul fordul át kontrollálhatatlan ivászatba. Kritikánk itt olvasható.
A 35 éves Adrien éppen halálra unja magát a családi vacsorán: ma este is minden ugyanúgy történik, ahogy a megelőző ezer alkalommal. Unalma váratlanul pánikba fordul át, amikor leendő sógora felkéri, hogy tartson beszédet közelgő esküvőjükön. Adrien nincs olyan állapotban, hogy esküvői beszédet tartson. Barátnője nemrég szakított vele, őt pedig csak az érdekli, hogy visszaszerezze.
A gyermektelen pár, Maria és Ingvar egy távoli izlandi tanyán élnek, s állattenyésztéssel foglalkoznak. Karácsony éjjelén egy félig ember félig bárány újszülöttre találnak istállójukban. Úgy döntenek, sajátjukként gondjukba veszik és felnevelik az újszülöttet. A családi élet ígérete örömmel tölti el őket, de ám az emberek nem ennyire megértően viszonyulnak a furcsa szerzethez, akit ráadásul a bárány anyukája is szeretne visszakapni magának. Az izlandi misztikus dráma rendezője, Valdimar Jóhannsson, aki látványtervezőként is aktív (Zsivány Egyes: Egy Star Wars történet, Transformers: A kihalás kora). Szerzőtársa a Lars von Trier Táncos a sötétben című film zenéjének librettójáért Oscar-díjra jelölt Sjón. A film főszereplője a többszörös díjnyertes svéd színésznő, Noomi Rapace (A tetovált lány, Prometheus, Sherlock Holmes: Árnyjáték, Hét nővér). A film látványvilágáért Peter Hjorth felel (A ház, amit Jack épített, Határeset, Melankólia, Antikrisztus, A nimfomániás).
Natasa egy titkos szovjet kutatóintézet kantinját vezeti. Minden este berúg, undokul bánik a beosztottjával, Olgával. Egy este lefekszik egy francia kutatóval, aki vendégségbe érkezett az intézetbe, emiatt másnap megkínozza és együttműködésre kényszeríti a titkosszolgálat. A film radikális és provokatív mese az erőszakról. A DAU. a filmtörténet talán legambiciózusabb művészeti projektje. Ilja Krzsanovszkij rendező a 2000-es évek közepén az ukrajnai Harkovban egy szinte városnyi díszletben teremtette újra annak a titkos szovjet kutatóintézetnek a hiteles mását, amelyben a Nobel-díjas orosz fizikus, Lev Landau (1908–1968) dolgozott. Több mint négyszázan választották az ukrán jelen helyett a szovjet hatvanas éveket, és költöztek be ide, hogy a nap 24 órájában a meghatározott karakterekben éljék az életüket. A két éven át tartó kísérlet során a rendező folyamatosan 35 mm-es kamerákkal forgatott, az előre kitalált történeteket a szereplők viszonyai alakították. A 700 órányi filmanyagból az első bemutatott játékfilm a DAU. Natasa, mely a 70. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon Ezüst Medve-díjat nyert.
Héloïse-ról (Adèle Haenel) portrét rendel grófi családja, hogy a festmény segítségével házasítsák ki. A fiatal lány viszont nem akarja elveszíteni a szabadságát, mindent megtesz a kényszerházasság ellen, így a Bretagne-i szigetre érkező festőnő, Marianne (Noémie Merlant) társalkodónőnek adja ki magát, hogy megfigyelhesse a vonásait. A közös séták során Marianne-nak nemcsak arra kell vigyáznia, hogy Héloïse előtt ne derüljön ki az igazi feladata, de egyre nehezebben tud ellenállni a lány vonzerejének is.
Hogyan lehet egy olyan süteményezőt létrehozni, ahonnan mindenki kicsit boldogabban jön ki? A Notting Hill-i cukrászda három nő története, akiket egy dolog kapcsol össze: végtelen szeretetük a zseniális cukrász, Sarah iránt, aki tragikusan fiatalon életét veszti egy balesetben. Lánya, Clarissa táncosnak készül, de nehezen találja meg az egyensúlyt a felnőttek életében. Isabella, Sarah legjobb barátnője úgy érzi, egyedül képtelen beteljesíteni barátnőjével közös terveit. Mimi, az édesanyja pedig a maga módján, csendesen gyászol. A három különböző korú nő sok súrlódás és nézeteltérés közepette nyitja meg közös cukrászdáját London leghangulatosabb környékén, a Portobello Roadon, de hamar rájönnek, hogy az egymásra figyelés, a kreativitás és a szeretet erejével sokkal többre képesek, mint gondolták. A különleges, ínycsiklandó sütemények illata mellett hamarosan a szerelem is belengi a cukrászdát…
Julián és Tomás egykor elválaszthatatlanok voltak, ám a sors messzire repítette egymástól a gyermekkori barátokat. Míg az elvált Julián Spanyolországban maradt, és hullámzó színészi karriert futott be, addig a tanár Tomás kivándorolt Kanadába, ahol felépítette az életét, megnősült és gyerekei születtek. Hosszú évek után Madridban találkoznak újra, olyan, mintha sosem váltak volna el. Néhány felejthetetlen napot nosztalgiáznak együtt: nevetnek és sírnak, mert ez a találkozás az utolsó is egyben.